/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
WIA-driver ?
Fra : Troldepige
Vist : 303 gange
100 point
Dato : 29-04-14 10:49

Jeg har en printer, all-in-one, hp psc 1217, som driller mig.

I lang tid har den ikke kunnet kopiere, det kan den så af uforklarlige årsager nu, men den har hele tiden kunnet scanne, så det jeg har villet kopiere har jeg jo blot scannet ind og printet det ud.

Men nu vil den ikke scanne, der popper en boks op med en gul trekant med udråbstegn i, og der står:
"[B]Du skal have en WIA-driver for at kunne bruge denne enhed. Installer driveren fra installations-cd'en eller producentens websted, og prøv igen[/B]."

Jeg har prøvet med installationsskiven, men får blot at vide, at den allerede er installeret.

Da jeg købte pc'en for 3-4 år siden fik jeg ikke brug for installationsskiven, det gik helt automatisk, måske fordi begge dele er hp (?), og det hele fungerede fint i lang tid, så problemet er nyt.

Noget helt andet (som jeg udelukkende skriver fordi jeg tænker, at der måske kan være en sammenhæng), som måske/måske ikke har en sammenhæng med dette problem er, at jeg i et stykke tid har haft problemer når jeg har højreklikket og gemt en side (typisk håndarbejds-opskrifter). Tidligere blev disse ting gemt på min pc, men nu gemmer den blot Firefox's startside.

Kan det være en opdatering, som er skyld i begge problemer, eller er det noget helt andet?

Hvad gør jeg for, at få min printer til at kunne scanne igen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-14 11:32

Citat
Jeg har prøvet med installationsskiven, men får blot at vide, at den allerede er installeret
en mulighed er at afinstallere softwaren fra Kontrolpanel\Progammer\Fjern et program, der er flere linjer med programmer fra HP du kan fjerne alle dem som har med printeren at gøre og så geninstallere fra CD eller en nyere version fra HP:
http://www8.hp.com/us/en/drivers.html skriv navnet på printeren så går det næsten automatisk
Citat
Da jeg købte pc'en for 3-4 år siden fik jeg ikke brug for installationsskiven
måske du slet ikke har noget software fra HP som kan fjernes? Er det så ikke på tide at få HP installeret. Du har jo tidligere haft nogle småproblemer med at scanne til pdf
Kopiering foregår fra en knap på printeren uden at computeren behøver være tændt - eller hvordan gør du, bruger computeren?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-14 11:36
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-14 11:53

Citat
dette problem er, at jeg i et stykke tid har haft problemer når jeg har højreklikket og gemt en side
et gæt: Jeg tror ikke at der er en sammenhæng, gemmer du en hel side?
Jeg trækker musemarkøren over og markerer det som jeg vil gemme og kopiere markeringen over i et tekstdokument som bliver gemt på computeren som .odf eller .pdf, så er jeg fri for alt det udenoms på internetsiden, alle billeder og tekst kommer med

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:24

Citat
måske du slet ikke har noget software fra HP som kan fjernes? Er det så ikke på tide at få HP installeret. Du har jo tidligere haft nogle småproblemer med at scanne til pdf

Jeg har lige kigget i mine programmer og så vidt jeg kan se, så er alt hvad der er af hp noget, der har med pc'en at gøre.

Citat
Kopiering foregår fra en knap på printeren uden at computeren behøver være tændt

Præcis.
Da det ikke virkede tænkte jeg jo bare, at printeren jo også er ved, at være gammel, men den kunne stadig scanne og printe, så jeg scannede det jo bare ind og printede det ud.

Citat
Er det her din printer:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?cc=dk&lc=da&dlc=da&product=421428

Ja, lige præcis.

Citat
et gæt: Jeg tror ikke at der er en sammenhæng, gemmer du en hel side?

Ja.

Citat
Jeg trækker musemarkøren over og markerer det som jeg vil gemme og kopiere markeringen over i et tekstdokument som bliver gemt på computeren

Det har jeg faktisk også gjort nogle gange, det havde jeg helt glemt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:33
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:37
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:39

Glem lige det sidste spørgsmål i ovenstående indlæg.

Kigger nærmere, men måske først senere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:41

Det må være dette jer erfarede da jeg tilsluttede printeren:
[CITAT]When you connect your printer to the computer, Windows 7 detects the hardware and automatically installs the correct driver. A notification lets you know when installation begins and when it is complete. You do not have to download any software or insert the product CD./CITAT]

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-04-14 12:43

Af det jeg kan læse mig til her, så skal jeg ikke downloade noget som helst: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01796879&cc=us&dlc=en&lc=en&os=4063&product=421428&sw_lang=

Hmmm, mon det vil hjælpe, at tage printeren fra og så sætte den til igen?

Evt. med en genstart efter hvert trin?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-14 01:54

Det ser ud som om at driveren er i Windows 7 eller bliver hentet af Windows update.
Jeg vil foreslå at installere HP solution center som er på din CD.

Der er desværre også den mulighed at scanner delen som bruges til scanning og kopiering er gået i stykker, jeg tror ikke det kan betale sig at reparere den gamle printer du kan købe en ny tilsvarende for under 500kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-14 01:56

Citat
Hmmm, mon det vil hjælpe, at tage printeren fra og så sætte den til igen?
jeg tror ikke det hjælper men et forsøg værd er det vel altid

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-04-14 07:03

Citat
Jeg vil foreslå at installere HP solution center som er på din CD.

Når jeg sætter cd'en i fortæller den mig, at den allerede er installeret.

Citat
Der er desværre også den mulighed at scanner delen som bruges til scanning og kopiering er gået i stykker, jeg tror ikke det kan betale sig at reparere den gamle printer [Ked af det] du kan købe en ny tilsvarende for under 500kr.

Jeg er helt enig i, at det ikke kan betale sig, at reparere den.

På uforklarlig vis kan den jo nu kopiere.
Og det er den oplevelse, der får mig til at tænke, om det kan hænge sammen med en opdatering.

Nå, men jeg prøver mig frem en dag når jeg har lidt tid til det, og ellers kommer der måske en opdatering, så den virker igen.