/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Utætte velux vinduer
Fra : cerenia
Vist : 687 gange
20 point
Dato : 28-04-14 17:40

Hejsa

Jeg har sammen med min kæreste købt et ældre hus sidste år. Vi har en 1. sal med 5 redningsvinduer i (dem som man kan åbne for oven og for neden), som netop har fået nye energiruder, da de gamle var punkterede.

Mit spørgsmål går på.. Jeg lagde mærke til at der kom ret mange mindre insekter ind og jeg kunne ikke forstå hvorfra. Men de holdt sig til en bestemt vindueskarm, så jeg undersøgte det nærmere og prøvede 'papirtesten' hvor jeg tog et stykke papir og lukkede vinduet omkring det og hev det tilbage. Der var lidt modstand, men jeg kunne alligevel nemt hive det tilbage. Jeg har lagt mærke til at problemet er det samme hos nogle af de andre vinduer. De virker ikke til at slutte tæt sammen og man kan fx. tydeligt høre støj udenfor.

Mit spørgsmål er så, hvordan løser man det problem? Jeg har kigget på vinduet, men kan ikke se nogle tætningslister eller lign. men jeg må indrømme at jeg har 0 erfaring eller forstand på dette område, så jeg håber i kan hjælpe mig med det.

Kan jeg selv løse det? Hvordan? Hvis ikke, hvilken fagmand kan man så kontakte?

Tak

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 28-04-14 18:15

Jeg ville for en sikkerheds skyld kontakte firmaet, så får du de rette oplysninger...

http://www.velux.dk/Private/Service

Godkendelse af svar
Fra : cerenia

Dato : 29-04-14 11:42

Tak for svaret marken84.