/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kalksalpeter i solskin
Fra : Eyvind
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 28-04-14 11:51

Hej have folk.
Må jeg drysse kalksalpeter ud i solskin, eller skal det regne samtidig,

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 110 point
Dato : 28-04-14 12:01

Hvis du ikke vil svide planterne, så strø det ud, når planterne er tørre. Vand gerne bagefter.
Drys det ud i behersket omfang. Når der på posen står et antal kilogram pr. hektar, så husk lige at dele med 10 000 (titusind) for at finde dosering pr. kvadratmeter.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-14 12:05

Tak for svaret pbp_et.
Det gør jeg så.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-04-14 13:05

Gødning skal spredes når det regner, lige før det regner, eller mens der er helt tørt. Det farlige er at sprede det mens planterne er halvvåde, så opløses gødningen og svier planterne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-14 15:09

Jeg har spredt kalksalpeter' ud over græsplænen, og det regner vist om et par dage.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-04-14 16:45

Så bliver du sur på dig selv, når du skal klippe græsset.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-04-14 11:30

Jeg har da min søde kone, til at slå græsset.

PS. Man køber jo heller ikke en hund for selv, at stå og gø.