/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Mærkelig pakning
Fra : mig-selv
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 28-04-14 10:59

Hvad gør de godt for = 2 store gummi O-ring pakninger:
http://www.gratisimage.dk/image-AE4B_535E166B.jpg
De skal sidde her, i en udfræset rille mellem cylindervæggen og aluminium, men de har ingen kontakt til noget som helst, de forsvinder bare ned i udfræsningen - så hvad i alverden skal de så sidde der for.
http://www.gratisimage.dk/image-A15E_535E166B.jpg
Kan det tænkes at de skal absorbere støj/ svingninger??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-14 12:02

Kan det tænkes, at gummiet. Smelter ved varmen og tætnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 14:45

Den gamle pakning var i fin stand, bortset fra at den var mørnet og skulle pilles ud i småstykker.
Men ingen tegn på at den har været klemt sammen.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-14 18:57

Tak for svaret Eyvind.
Den finder vi vist aldrig ud af, hvad den skal bruges til, for mig at se, gør den ingen nytte da den på ingen måde ´tætter´ for noget, og der er ikke huller eller kanaler i nærheden af pakningen.

Enetse jeg kan komme på er at det skulle være en form for ´trykpakning´ så trykket i motor kan udvide sig gennem disse, men.. og så videre.