/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Nogen som har set nye danske kartofler
Fra : axelbjarne
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 28-04-14 10:14

Nogen som har set nye danske kartofler ved vejboderne eller andre steder.

Mandag den 28. april 2014.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-04-14 10:16

Synes det er på tide, at de dukker op. Samsø kartofler savner jeg hver dag. Jeg har boet i Århus i 35 år, og jeg har altid købt, så snart de dukkede op.

Nu bor jeg på Sydfyn, og de er ikke så gode som Samsø kartoflerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-14 11:17

Rolig nu - mine kartofler kom i jorden i aftes, så det er lidt tidligt at se om der er nye knolde
du er vist tidlig ude, nye kartofler ved vejboderne kommer først sidst i maj/begyndelsen af juni, altså herovre vestpå

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-14 11:31
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 11:35

Citat
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/03/28/150645.htm

http://www.fyens.dk/businessfyn/Foerste-danske-kartofler-er-klar-til-salg/artikel/2480787

De sider får min netforbindelse til at genstarte..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-04-14 13:21

De første Samsø kartofler blev solgt i Vejle i fredags...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-04-14 02:47

Fik nye danske lammefjords kartofler i påsken Mmmmmm.
( naboen )

Ellers ved jeg at der er et plante center området omkring hørve og som kommer på vig marked han har også nye danske kartofler

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-05-14 00:59
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-05-14 14:35

100 kr for 1 kg. , så som o.v.n også mener, må du væbne dig med tålmodighed!

http://www.sn.dk/odsherred/her-er-de-foerste-nye-danske-kartofler/artikel/404328
http://www.tv2east.dk/artikler/lokal-gaardmand-staar-klar-med-nye-kartofler

Vores er kommet op af jorden, og vi har haft frost i nat

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 15:09

Jeg fik mine første nye danske kartofler i går den 1. maj ved en vejbod til 120,- kr. kiloet, og de smagte som de plejer...

Her er tipset, til at børste de nye kartofler:

Man tager en spand, køber en ny toiletbørste, saver skaftet af ned til det runde - så en boremaskine kan få fat om børsen. Lidt vand i spanden, og så kører man ellers med boremaskinen, vupti så er kartoflerne rene for skralder.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-05-14 15:10

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-05-14 15:59

Til den pris skal kartofler da smage bedre, end de plejer