/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
I forbindelse med mit modem fra Telenor
Fra : axelbjarne
Vist : 1326 gange
100 point
Dato : 27-04-14 19:12

Jeg har dette stående i Enhedshåndtering, og det hedder faktisk det samme som mit modet. Jeg har det også stående under Hardware. Finder ingen forklaring på nettet. Men det blinker helt vildt en gang imellem både på internettet og min Windows Live Mail. Det optræder kun en gang imellem. Jeg burde vel kunne slette det?

Enhedshåndtering:

Generisk software
MediaAccess TG778vn v2 (det hedder mit modem også)

Microsoft Device Association Root Enumeration

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-14 19:15

Jeg kører Windows 8.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-14 19:17

Alle mine drivere er opdateret.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-14 19:28

Nu har jeg fjernet den fra hardwaren, men den flimrer stadigvæk...shiit..

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 20:01

For hunne. få nu den maskine hen på en anden opkobling, så du er sikker på at det er maskinen, og ikke din forbindelse. Og så lige en lille ting man bruger ikke et MODEM til internet opkopling. Det var den gang man koplede op via en almindelig telefonforbindelse. Så hvis du kopler til via et kabel, så sidder det i routeren fra din udbyder i den ene ende, og i maskinen i den anden ende. I enhedshåndtering hedder det ikke et modem, men derimod et netkort, henholdsvis et ethernet/LAN kort til kabel forbindelse og et WLAN til trådløs. Et modem bruges til FAX. eller toneopkald, ikke til netforbindelse.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 20:03

Eller tager jeg helt fejl, så det er mobilt bredbånd du bruger. Og ikke en fastnet forbindelse?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-14 21:24

Nu er der vist slåskamp om det er netkort, router eller modem...........hvor er hardwarenørderne ?

Ihvertfald er det en fastnetdims.
http://www.clasf.it/modem-router-technicolor-tg788vn-fastweb-in-milano-12576527/

Jeg har ikke denne, men min blinker også, den står et sted så jeg ikke lader mig stresse, hovedsagen er sgu at den fungerer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 21:33

LuffeA
Citat
Nu er der vist slåskamp om det er netkort, router eller modem...........hvor er hardwarenørderne ?
Det er sku da en væsentlig forskel. Hvis det er en router hjælper det jo ikke at kigge i enhedshåndtering under modem, vel!!!!!

Citat
Nu har jeg fjernet den fra hardwaren, men den flimrer stadigvæk...shiit..
En hardware der er fjernet kan ikke flimre, så skal der da være en eller anden form for reststrøm i den! SÅÅÅÅÅ Du har nok fjernet modemmet og så er det netkortet der er problemer med driveren til. HEE! Det er jo det jeg prøver at pointere, det dutter ikke at blande begreberne sammen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-04-14 21:45

Citat
Et modem bruges til FAX. eller toneopkald, ikke til netforbindelse.

Så må du jo få alle firmaer til at holde op med at bruge betegnelsen da dimsen bruges netop til netforbindelse, også de trådløse USB til bærbare som det nyeste.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-14 22:27

axelbjarne - vi vil så gerne hjælpe dig, men det er svært at finde ud af
1. Hvad der er dit problem
2. Hvad det er for noget udstyr du har til at komme på internettet
3. Hvordan du har tilsluttet med kabel eller trådløst
4. Hvordan kan du se aktivitet på Windows Live Mail

Til eks. så ser min forbindelse sådan ud:

Internet.....TDC...Telefonstik....skillefilter....."modem"......router......computer.

Min router står altid og blinker, selvom der ikke er tilsluttet noget.
Min trådløse lampe på computeren blinker også lidt.

Endelig kan det jo være at din computer er hacket og bruges som zombie.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-14 23:07

Citat
Endelig kan det jo være at din computer er hacket og bruges som zombie
absolut en mulighed hvis dioden på modemet står og blinker uden at computeren bruges på internettet, det kan dog også være Windows som står og opdaterer.
Dioden på modemet blinker når der er aktivitet på forbindelsen, min nye modem fra TDC har 4 lysdioder, en viser at bæstet er tændt, en anden viser at der er forbindelse til internettet, en tredie viser at der er forbindelse til routeren bagved, den sidste lyser fast når der ikke er aktivitet på internettet og med det samme jeg starter for eksempel browseren så blinker den helt vildt og lyser fast igen når internetsiden er indlæst, hvis dioden blinker uden at jeg bladrer rundt på internettet så bliver jeg mistænksom men hver gang har der heldigvis vist sig at være en legal forklaring - antivirus der opdaterer eller Windows som opdaterer eller noget tredie som opdaterer automatisk.
Kort sagt så skal lysdioden blinke når der sendes data ud eller ind fra computeren
Citat
Og så lige en lille ting man bruger ikke et MODEM til internet opkopling

Jeg bruger navnet modem til dimsen som er mellem stikket i væggen og routeren, TDC kaldte den også for modem dengang jeg baksede med den og skulle slukke og tænde flere gange om dagen når forbindelsen røg, til sidst fik jeg tilsendt en ny,
hvad skulle jeg ellers kalde den dims jeg har en adsl forbindelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 23:40

Hvis vi taler om den genstand der leverer dit internet gennem væggen til dig?
Så SKAL den blinke, da den opdaterer sig selv og din forbindelse til nettet,
det kaldes sendte og modtagne pakker du kan se det ved at højreklikke på din forbindelse, kan ikke lige finde det på min pc = plejer at være under Jobliste/ netværk
Den ligger i Jobliste/ydeevne/recurseovervågning/processor med med netværksaktivitet.

http://www.gratisimage.dk/image-D471_535D791F.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 23:44

med med... sådan er der så meget i livet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 23:46

Også et godt sted at se efter om man smider hemmeligheder ud på nettet fra de programmer man nu engang har og bruger.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-14 00:02

Ok jeg overgiver mig. Det er korrekt at der sidder et modem mellem stikket og routeren på en ADSL forbindelse, men den vil under ingen omstændigheder være at finde i enhedshåbdtering på computeren.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-14 00:05

Og mig-selv har også ret i at routeren/modemmet altid vil stå og blinke lidt for at holde forbindelsen også selv om der ikke er andet udstyr på med forbrug.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-14 00:47

Citat
den vil under ingen omstændigheder være at finde i enhedshåndtering på computeren
korrekt - men vi ved ikke hvad det helt nøjagtig er at spørger roder med en modem vil ikke påvirke brugen af computeren, den er ikke installeret - det er netkortet som kan ses i Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-04-14 00:51

Citat
Ok jeg overgiver mig. Det er korrekt at der sidder et modem mellem stikket og routeren på en ADSL forbindelse

Nåeh, Telenor kalder mit modem en router selv om der kun kan tilsluttes een computer

Det er ikke samme model som her i tråden, men funktionen er den samme.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-04-14 03:46

Det ligner dette:

Internet.....TDC...Telefonstik....skillefilter....."modem"......router......computer.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-04-14 03:50

Jeg fik den trådløse router slået fra, og har kun én forbindelse sluttet til....flere gange om dagen hvor det blinker som stormen Bodil, er der ingen forbindelse...

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-04-14 03:51

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-14 10:09

Hvis den blinker som en gal og der samtidig ikke er forbindelse...................så er det fordi den prøver at skabe forbindelse.

Prøv at se din IP adresse her. (Vis ikke din IP adresse på Kandu)
http://myip.dk/
Sluk så det hele en times tid
Start så i rækkeføælgen
Modem og vent lidt
Ruter og vent lidt
Computer
Test hvilken IP adresse du så har
Er den nu holdt op med al den aktivitet ????????

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-04-14 10:49

Som Pensioneret modem mekaniker kunne jeg jo skrive jer lidt.
Vi bliver ved Adsl/dsl forbindelser:
Først et filter: lille firkantet æske, eller et løst stik sat oven i telefonstik.
Formålet var at lade telefonerne leve som i gamle dage og skille data fra.
Herefter kom IPtelefoni, nu kan filtret undværes da telefonen er sat til elektronikken

2 Dsl Modem: herfra kommer så data strømmen, ført frem i et netværks kabel.
Her er nogle lysdioder som vil fortælle dig om det harværet muligt at opnå en
stabil forbindelse hen til centralen. Blinker DSL dioden er linien ikke god nok.

3 Router: Denne spørger så centralens router kaldet kantrouteren om den kan få en IP
Det er den IP du får oplyst ved myip.dk. På den anden side af denne router, er så
stik til telefoner og andre PCer. Her er som regel også indbygget en enhed til wifi

4 Router/DSL:I moderne tider hvor alle skal have IP telefoni, er disse enheder bygget sammen
til en enhed. På den indvendige side af denne enhed er det Routeren der
uddeler IP til alt udstyr. Altså den IP du får oplyst ved myip.dk er ikke den din
PC har fået tildelt.
Hilsen Steen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-14 11:30

Tak Steen super god forklaring