/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Adam og Eva. De første mennesker?
Fra : Mågen
Vist : 412 gange
20 point
Dato : 27-04-14 10:03

Den må de kristne altså længere ud på landet med. Der var dynastier der var flere tusinder af år gamle i Kina, da Adam og Eva angiveligt skulle være kreeret af Frøken Gud.

Hvordan forvarer man en sådan bog når al forskning og videnskab beviseligt viser at stort set alt er pure opspind?

Det undrer mig at nogle mennekser hopper på den limpind og spilder deres liv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 10:09

Der er også dem der tror at månen er lavet af ost

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 27-04-14 10:58

Folk tror på hvad de har lyst til, og lad dem dog gøre det i fred.
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Det_Flyvende_Spaghettimonster
/Janus

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-04-14 11:24

Så er det er da godt vi har én som dig der kan sætte al religions historie på plads på et par linjer

Profilen vidner jo også om unaturlig stor intelligens!

Citat
Arbejder som fotograf som selvstændig. Er født og opvokset i Kæbenhavn og elsker byen.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-04-14 11:37

Hallo Måge kloge Åge...

Hvor ved du alt det fra? Det kan da ikke være noget du har læst dig frem til mon?

Få du nu heller dit afløb til at virke i stedet for at kloge dig mere end godt er her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-14 17:27

De første mennesker var Adam, Karin og Abel.

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 27-04-14 18:07

Hold da kæft et lorte forum. Det er et SPØRSGMÅL.. spørgsFuckingMål...

Idioter. I kan rende og hoppe. Bruger aldrig det her lorte forum igen.

Ja bare svin mig til når jeg er skredet, jeg ved jo allerede hvad i vil skrive.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-04-14 18:29

Du ER dygtig!

Kommentar
Fra : netop

Dato : 27-04-14 18:36

Når du stiller et så kontroversielt "spørgsFuckingMål" så må du jo også regne med at der er nogen der IKKE har den samme mening som dig...

Så spis du dig en tudekiks eller to og se så og bliv voksen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-14 20:29

Citat
Der var dynastier der var flere tusinder af år gamle i Kina, da Adam og Eva angiveligt skulle være kreeret af Frøken Gud.
har du en dato på hvornår Adam og Eva blev "kreeret" som ligger senere end de første kinetiske dynastier eller hvad mener du med den kommentar.
Kom venligst med noget som dokumenterer at kineserne var før Adam og Eva.
Det seneste jeg har læst er at vi alle er i familie, gen forskere har fundet ud af at alle mennesker (kinesere, negre, indianere, hvide ja alle) kommer fra samme stamfader og moder, kald dem Adam og Eva eller bare hvad du har lyst til

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 09:33

Citat
har du en dato på hvornår Adam og Eva blev "kreeret"

Ikke fordi jeg vil gøre mig klog på de ting, men jeg mener at ´pave-staten´ og andre Helligheder har regnet den ud - ud fra alle de børn og efterfølgere der står beskrevet i det gamle Testamente.
MEN, fik Adam og Eva børn? kan ikke huske dét - mener bare de smidt ud af Paradis - uden at der blev skrevet mere om dem...og som så meget andet skal det sikkert forståés ´billedligt´.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-14 10:18

Mig-selv
Det var vist Kain og Abel, deres unger hed. De gik så ud i verden og formerede sig.......med hvem.

Ps. Jeg er også tit blevet smidt ud, af forskellige haver, når jeg spiste æbler.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 10:49

Citat
af forskellige haver, når jeg spiste æbler.

Ja, det var tider - og altid med dårlig mave dagen efter.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-04-14 13:18

For ligesom at få det sat på plads en gang for alle hvad der står i Bibelen, så læs selv:

http://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline

Hvis man skal udbrede sig om tro bør man have et grundlag for det - så læs her:

http://www.bibelselskabet.dk/undervisning

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-04-14 13:19

Men denne tråd er jo blevet afskrevet af forfatteren, så den kan jo køre til nogen ikke gider længere...

Citat
Hold da kæft et lorte forum. Det er et SPØRSGMÅL.. spørgsFuckingMål...

Idioter. I kan rende og hoppe. Bruger aldrig det her lorte forum igen.

Ja bare svin mig til når jeg er skredet, jeg ved jo allerede hvad i vil skrive.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-04-14 22:07

Meld dig ind i Jehovas vidner - de har masser af tid til at sætte dig ind i (deres) Bibelens udvikling, eller mød op til en fredags bøn og hør hvad DU sikkert tror på.

Der er også andre der underviser i ´naturen´s ´ lære/ skal ikke kunne sige at de er særligt højt udviklet, i HJERNEN, men de følger trods alt deres Øh - et eller andet = som de ikke får igen.
http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/danmarks-nationalsocialistiske-arbejderparti-dnsap/

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 29-04-14 00:07

Ja nu biblen jo ikke ligefrem et sandshedvidne.

Kom med fakta.

Sjovt nok så er der religioner der er ældre end kristendommen. Som har næsten samme skabelseberetning i deres noget ældre sagn.

Så mon ikke at kristendommen har planket fra højre og venstre?
Lige som mange andre religioner har gjort før dem.

Syndfloden fortælles om i mange typer religioner.
Som alle er ældre end Kristendommen.

Inkaerne har en beskrivelse som skulle have ret bemærkelseværdige ligehdspunkter med K.

Så om jeg tror på at kristendommen er den der har ret?
Nej, men jeg tror på at religion, inklusiv kristendommen, bruges af magthavere til at banke folk på plads.

Religion har slået flere mennesker ihjel end nærmest samtlige naturkatastrofer. Dette er så en påstand fra min side af. Men jeg ville slet ikke blive overrasket hvis den blev påvist.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-05-14 21:28

Citat
Sjovt nok så er der religioner der er ældre end kristendommen. Som har næsten samme skabelseberetning i deres noget ældre sagn.
Hmmmm...hvilken religion er det..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-05-14 19:21

det kunne Nyx-x så ikke svare på ???
Ærgerligt, jeg gik ellers og glædede mig til at læse om religionen.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-14 21:14

Der er så forfærdelig mange Måge kloge Åger som netop lige ved noget de de lige læste en gang...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-05-14 23:46
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-14 20:00

Njaaaa, Mågen. Det skutte meget vi "ser" til dig.
Men efter at ha' læst din "skabelsesberetning" een gang til, faldt jeg lige over en sætning..........Du skriver;
Citat
Der var dynastier der var flere tusinder af år gamle i Kina, da Adam og Eva angiveligt skulle være kreeret af Frøken Gud.
Meget meget interessante oplysninger.

Menæh, for at påstå det, du påstår, må du jo nødvendigvis kende "årstallet" på, hvornår var det nu det var, at "frøken Gud" kreerede Adam og Eva...? Kan vi få et svar på det..? Du har jo årstallet på de kinesiske dynastier at forholde dig til.......såååååååå, det må nu være nemt for dig at sjusse dig frem til et ca. årstal.
Jeg accepterer en fejlmargen på + - et par hundrede år....jeg er jo ikke så nøje regnende.