/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dell
Fra : kivi
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 26-04-14 18:23

er der nogen som kan sige mig hvorfor man ikke kan lægge win 7 ind på en dell pc jeg skulle hjælpe en med at lægge win 7 ind på hans dell bærbar først prøvede vi at installere uden at formatere det ville den ikke så formaterede vi med llfsetup den rytter det hele men stadigvæk kunne vi ikke instalere så hvorfor , den har kørt med vistas før så ????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-14 18:47

Der skal være en aktiv partition eller harddisken skal være ualokeret.

Kan den slet ikke boote op på den win7 CD/DVD.

Er det en opgraderings Skive du har.

Hvad siger computeren når du starter op med CD i skuffen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-04-14 18:49

Citat
først prøvede vi at installere uden at formatere det ville den ikke

Ok, hvad skete der, kom der en fejlmeddelelse og i så fald hvilken?

Citat
så formaterede vi med llfsetup den rytter det hele men stadigvæk kunne vi ikke instalere så hvorfor

Igen: Ok, hvad skete der, kom der en fejlmeddelelse og i så fald hvilken?

Det er jo lidt svært at begynde at gætte

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-14 19:19

?? du kan ikke installere en 64 bits udgave af win7 på en 32 maskine - hvis det kan hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-14 22:57

Citat
?? du kan ikke installere en 64 bits udgave af win7 på en 32 maskine - hvis det kan hjælpe.

+ at man indeninstallationen henter Win 7 drivere på Dells hjemmeside til pågældende modelnummer og lægger dem på en disk klar til installation, har de ikke driverne kan det knibe med at få det til at fungere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 23:01

Hvorfor formaterede i ikke med installations DVDen?
Måske i så kunne installere, hvis installationsmediet og computeren altså passer sammen (32bit / 64bit)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-04-14 23:54

Selvfølgelig kan man installere win 7 på en Dell. Det er bare et spørgsmål om at øre det rigtigt. Meeeeennnnnn, hvis i prøver at installere en 64 bit version og det ikke understøttes af hardwaren, kan det ikke lade sig gøre.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/32-bit-and-64-bit-windows#1TC=windows-7

Citat
Hvilken version af Windows 7 skal jeg installere: en 32-bit version eller en 64-bit version?
Hvis du vil installere en 64-bit version af Windows 7, skal du bruge en CPU, der kan køre en 64-bit version af Windows. Fordelene ved at bruge et 64-bit operativsystem er mest indlysende, hvis der er installeret en stor mængde RAM (random access memory) på computeren, typisk 4 GB RAM eller mere. Da et 64-bit operativsystem kan håndtere en stor mængde hukommelse mere effektivt end et 32-bit operativsystem, kan et 64-bit system svare hurtigere, når der køres flere programmer samtidig, og der samtidig ofte skiftes mellem dem. Du kan finde flere oplysninger under Installere og geninstallere Windows 7.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 07:42

Hent denne og boot fra den, der kan du se hvilken cpu der sidder i maskinen.
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Og når du er igang, så prøv lige HDtune eller andet, hvis der er fejl på selve harddisken er det ikke sikkert at du kan starte en installation.
Står DATO som den skal i Bios.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-04-14 07:45

tak alle sammen ham som havde den dell blev sur over det så han gik og jeg har ikke hørt noget siden 1. plejer den ikke at lave en mappe med det gamle styrer system 2.findes der et alternativ til llfsetup som er hurtigere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 07:50

Citat
hvis der er fejl på selve harddisken

Bad sectors/klynger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-04-14 07:56

Citat
llfsetup som er hurtigere

Hvad er det, har aldrig hørt om det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 09:28

Citat
tak alle sammen ham som havde den dell blev sur over det så han gik og jeg har ikke hørt noget siden 1. plejer den ikke at lave en mappe med det gamle styrer system 2.findes der et alternativ til llfsetup som er hurtigere

Sur, fjols, glem ham.
1. Nej ikke når du formaterer under installationen, med lidt held er der en recovery partition på HD'n som kan gendanne maskinen, med den tidligere Windows.

http://www.geekpolice.net/t7661-dell-system-recovery-partition-hotkey-instructions-dell-pc-restore

2. Hvad mener du med llfsetup???????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-04-14 10:15

LLF setup er måske dette. ???
https://www.google.com/url?q=http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format-Tool/&sa=U&ei=eLtcU6fDHqnj4QTvtYFg&ved=0CAUQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNEVdQVTnhHwtNEY5aEX8EYvCr3Nwg

Kivi - du kan ikke få den til at gemme noget du har slettet totalt. For jeg går ud fra at du har brugt programmet HDD Low Level Format Tool

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 11:09

Det er jo bare et formaterings program. Det har man da overhovedet ikke brug for ved en Windows installation. Windows installationen tilbyder jo formatering i processen.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 27-04-14 12:27

de win 7 jeg har installeret laver windows old mappe om den formatere samtidig er jeg ikke klar over men et godt og hurtigt program til formatering ville være godt da det andet er længe om det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-14 12:47

Citat
et godt og hurtigt program til formatering
er indbygget på den DVD med Windows 7 som du skal installere fra

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-14 13:18

Citat
de win 7 jeg har installeret laver windows old mappe

Fordi du ikke vælger NY installation m.formatering.

Men du har et problem, hvis den Win7 du har ikke er Bootbar - men skal startes op fra en tidligere Win?, og så kan du formatere som tosset = det virker bare ikke.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 16:31

Citat
Fordi du ikke vælger NY installation m.formatering.
Nemlig mig-selv.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-04-14 07:44

Tak for svaret mig-selv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-14 09:35

Tjahh!! Det er jo altid rart når en spørger skriver, hvordan problemet blev løst.