/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Konvertere digitalt antennesignal til an
Fra : klemme2006
Vist : 278 gange
100 point
Dato : 25-04-14 23:49

Hvordan konverterer jeg det digitale antennesignal til analogt signal, som min gode gamle HDoptager kan forstå? Findes der ikke en eller anden smart boks, jeg kan sætte på antennekablet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 00:16

Jo der findes en boks til at sætte mellem antenne og analog modtager, om du kan bruge løsningen på din harddiskoptager afhænger af om du kan indstille boksen på dit fjernsyn med optageren mellem antenne og fjernsyn:
http://www.av-connection.dk/?ML=2371

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 26-04-14 08:19

Tak o.v.v

Jeg forstår det desværre ikke. Det er nok den del med boksen på mit fjernsyn, der driller mig.
Jeg har ikke noget fjernsyn som sådan. HDoptageren bruger jeg som reciver og så trækker jeg billedet over i en projektor og lyden over i stereoanlægget. Jeg tror at det jeg har brug for er at "trylle" det digitale signal om til analogt på vejen fra antennestikket i væggen til HDoptageren. Men det er måske det nævnte boks gør?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-14 10:32

Hvis du bruger hdboptageren som receiver, må den jo kunne modtage de digitale signaler. Så er det bare at optage dem, hvis den kan.

Men mange optagere er lavet, så de ikke kan optage digitale signaler til almindeligt vidoformat (mpg2).
Det er noget med branchen, som ikke kan lide videokopiering i for godt format.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 26-04-14 12:06

Hej transor

Det er netop humlen ved det: I januar mistede vi det analoge signal og vi har ikke kunnet se tv siden. Så kunne jeg selvfølgelig købe en ny digital HDoptager, men det har to bivirkninger: 1) jeg skal også købe en ny projektor. 2) De nye HDoptagere kan ikke overspille til DVD-R og de har heller ingen analog udgang.
Så alt i alt, vil det være bedre for mig at lave antennesignalet analogt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-04-14 12:33

Ved ikke om dette ville kunne hjælpe dig, men jeg har en lille Netgear, som giver mulighed for at smide et digitalt signal ud som Analogt, men om du så kan koble det sammen så det virker? men muligheden er til stede:

http://www.slashgear.com/netgear-eva2000-set-top-streamer-supports-netflix-youtube-hulu-more-0855394/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-14 13:30

Citat
Jeg tror at det jeg har brug for er at "trylle" det digitale signal om til analogt på vejen fra antennestikket i væggen til HDoptageren. Men det er måske det nævnte boks gør?
det er netop hvad boksen gør i hvert fald Sagem boksen som har en scart stik:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4842&ML=2371
det var sådan en boks vi satte mellem antenne og fjernsyn da signalet blev digitalt og før vi købte nyt fjernsyn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-14 19:27

Firmaet Sagem laver Digital til analog og de findes også med optager.
Jeg bruger Sagem med dobbelt optager.
Nu har jeg dog også købt et digitalt TV så jeg kan sætte et boxer kort i til TV2
Nogle Sagem (mit) har også rille til Boxerkort.