/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Outlook er kokset
Fra : vagn2901
Vist : 450 gange
200 point
Dato : 25-04-14 12:48

I går ville den ikke sende, men jeg kunne godt modtage. 2 afsendelser blev blot liggende i udbakken hele dagen.
I dag kan jeg ikke åbne Outlook, men får en melding om, at der er konstateret fejl. Samtidig bliver der oplyst om et reparationsværktøj, som kan findes på Scanpost.exe.
Når den er downladet, finder man ud af, at den skal købes, for at man måske kan komme videre. Er der mon tale om, at jeg har fået virus i Outlook?? Eller er der nogen, der har en forklaring.? Og et forslag, til hvordan jeg igen kommer på?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-04-14 13:10

Det lyder som om du har fået noget snavs ind, for Microsoft har et gratis reparationsværktøj der kan hentes her: http://support.microsoft.com/fixit/?fi=50599 og hvis du holder musepilen hen over et af ikonerne vises de programmer der kan genoprettes, og så er det bare at klikke på det rette program.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-14 14:23

For at scanne din .pst fil skal du ikke download noget, du skal gå ind på denne sti "drive:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE" Hvis du har flere OFFICE mapper, så skal du vælge den er har det højeste tal efter navnet, fx hos mig ville jeg vælge OFFICE15. I den mappe ligger der en fil der hedder scanpst.exe køre den.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 25-04-14 17:02

Hej Weebnoob.
Da jeg slet ikke kan åbne outlook kan det vist ikke hjælpe mig.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-04-14 17:11

Du kan sagtens kør scanpst.exe uden at åbne Outlook og en korrupt .pst fil kan sagtens være skyld i at Outlook ikke kan åbnes.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 00:24

Citat
I dag kan jeg ikke åbne Outlook, men får en melding om, at der er konstateret fejl. Samtidig bliver der oplyst om et reparationsværktøj, som kan findes på Scanpost.exe.

Helt klart en fejl 40. Din Outlook fejler sansynligvis ikke en skid. Du har bare fået et lorte program (Malware) på din maskine som blokerer Outlook. lige præcis for at du skal downloade et andet lorteprogram.
Den ægte udgave af Scanpost.exe. er gratis hos Microsoft som bjarnebr skriver. Det hjælper nok bare ikke en dyt og bruge det nu. da du jo som jeg læser det har begået fejl nummer 2, ved at downloade et fake program, som sansynligvis har sluppet endnu mere lort løs på din maskine.
Download Mawarebites Malware Antimalware.
https://www.malwarebytes.org/
Kør den og håb at den finder alt lortet. Undskyld sproget, men du er dumpet i den klassiske "Klik på alt hvad der kan klikkes på, uden at tænke"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-04-14 00:27

Citat
Mawarebites Malware Antimalware.
Sorry Malwarebyte AntiMalware.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 20-07-14 13:27

Hvad er status på din Outlook?

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 20-07-14 22:13

Jeg har endnu ikke fået den genetableret. Jeg anvender nu @gmail.com

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-07-14 09:34

Har du prøvet noget af det vi har forslået?

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 22-07-14 15:15

Hej weebnoob.
Ja - jeg har prøvet det du har foreslået. Men nu vil jeg i løbet af nogen dage prøve igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-07-14 15:27

Okay.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 25-07-14 16:52

Så har jeg prøvet igen. Og jeg er nået til at kunne se mit arkiv, kalender med mere. Men jeg kan ikke åbne selve Outlook. Jeg bliver bedt om at købe et program, for at komme videre??? Kan det mon være rigtig??????? Det er fra Stellar Phoenix i USA.