/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opdat JAVA-ASK-toolbar-sletning
Fra : lgs
Vist : 428 gange
300 point
Dato : 24-04-14 23:59

Jeg ved, at der er flere, der uforvarende under opdateringen af JAVA ikke har fået sagt nej til at installere ASK-toolbar. Det er vist nærmere reglen end undtagelsen. Og JAVA er vel noget de fleste rutinemæssigt skal opdatere.
Men at komme af med den igen er ikke så let en sag - det kan man se på div. fora.
Benytter man Internet Explorer under Windows 7 og går i kontrolpanel for at slette ASK, så sker det TILSYNELADENDE, men reelt ikke.
Ønsket her er at få en 1-2-3-... instruktion i at slippe af med ASK.

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 25-04-14 00:06

Jeg forstår dig så inderligt godt lgs
er selv kommet til at installere ask på en af vore computere
siden har jeg været meget omhyggelig med at fjerne x hver gang java opdateres

En anden er jeg desværre kommet til at installere softonic.com på
som er endnu værre end ask

Så jeg følger ivrigt med her på linjen
håber der er noget i morgen

Mvh - SEM

Tomiko & Svend-Erik Mortensgaard

JapanskeDanmark GmbH ug
www.japanskemoebler.dk
www.japansktoilet.dk
www.japanskte.dk
www.sushikursus.dk
www.japanskedanmark.dk

kontoret-at-japanskedanmark.dk
Tlf 3529 4200

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-04-14 00:22

Der er ingen problemer med at afinstallere ASK og andet uønsket software - man downloader blot

REVO UNINSTALLER PRO http://www.revouninstaller.com/

Fjerne uønskede programmer og spor nemt
Avanceret scanning for rester
Bedste Uninstall resultater og erfaringer

Dette er en PRO udgave som kan prøves i en måned, herefter kan man bruge den gratis udgave uden beregning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-14 10:40

Citat
der uforvarende under opdateringen af JAVA ikke har fået sagt nej til at installere ASK-toolbar. Det er vist nærmere reglen end undtagelsen.

Så skal man næsten være blind, hvis man ikke kan se den ekstra ASK der følger med.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-04-14 15:03

Citat
Så skal man næsten være blind, hvis man ikke kan se den ekstra ASK der følger med.

- ja eller som den, på vegne af hvem jeg spørger, totalt uerfaren og famlende m.h.t. disse sager.
Jeg vil vædde på, at 9 ud af 10 af de brugere, der nu er tvungne til at bruge pc for at kommunikere med det offentlige og banken, står med problemet ASK.
Men ellers tak for dit konstruktive bidrag

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-04-14 15:28

Det var skam ikke for at genere, men til tider drøner man bare igennem en installering med fuld fart på OK/ VIDERE knapperne.
Selv har jeg altid kunne fjerne den gennem kontrolpanel/ fjern et program, ASK er ikke den mest agressive toolbar der findes, men bortset fra dét - så er det mærkeligt at Java har den med i sit program = FØJ, de burde af alle vide at man ikke vile have deres ASK eller andet

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 300 point
Dato : 25-04-14 22:16

Citat
- ja eller som den, på vegne af hvem jeg spørger, totalt uerfaren og famlende m.h.t. disse sager.
Jeg vil vædde på, at 9 ud af 10 af de brugere, der nu er tvungne til at bruge pc for at kommunikere med det offentlige og banken, står med problemet ASK.
Men ellers tak for dit konstruktive bidrag

Hvad så med at komme igang med det program jeg anbefalede - så er du ude af det i løbet af 0.5

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 25-04-14 22:22

=>marken84:

jow, jow - det er ikke MIN pc, der har problemet, så om et par dage - og så skal du nok få points.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-14 08:36

Et program der er mindst lige så effektivt til at finde og fjerne uønskede programmer, toolbar's mv. som Revouninstaller er Ccleaner:

http://www.piriform.com/ccleaner/download

..og her er en vejledning på dansk:

http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 12-05-14 17:58

Tak for svaret marken84.