/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Implantat
Fra : axelbjarne
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 23-04-14 19:57

Jeg er folkepensionist med alm. folkepension + ATP. Jeg har en løs fortand, som jeg gerne vil erstatte med en implantat. Er der nogen som ved, hvad kommunen vil give efter ansøgning om tilskud til det. Jeg er medlem af Danmark som giver et tilskud, men det trækker kommunen vel fra i deres tilskud?

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-14 20:19

Det ringer du da lige til kommunen og spørger om i morgen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-14 20:59

Citat
Er der nogen som ved, hvad kommunen vil give efter ansøgning om tilskud til det.

Det ved kun kommunen. Du skal først indhente et tilbud fra "tandlægen" før du kan søge om tilskud. Tilskuddets størrelse kommer an på din egenbetaling, så tilskud fra Danmark vil blive fratrukket.

Citat
Hvis man f.eks. vil søge om hjælp til en større tandbehandling, skal man først indhente tilbud fra en tandlæge eller tandteknikker og derefter søge om tilskud. Selve tandbehandlingen kan først starte, når bevillingen foreligger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-14 08:41
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 26-05-14 12:00

Har du ikke fået ringet endnu?

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-06-14 20:10

Tak for svaret marken84.