/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Taks eller Guldregn gren - Haderslev
Fra : gywerd
Vist : 330 gange
100 point
Dato : 22-04-14 23:44

Hej

Jeg søger en person i Haderslev området, der ligger inde med en ca. 2 meter lang, tommetyk, lige gren af taks eller guldregn, fx fra beskæring. En person der vil skille sig af med grenen gratis eller billigt.

Mvh. Gywerd

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-04-14 23:53

Nånå - en bueskytte!

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 23-04-14 00:16

Tja... Jeg er nybegynder i bueskydning og buebygning. Jeg skal bruge buen til reenactment, og vil ikke investere en formue i en proffessionel bue før jeg har lidt styr på det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-14 06:25

Det du skal have fat i, er ikke en tommetyk gren, men en stamme, som skal flækkes osv., se

http://www.buemagerlauget.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=53:byg-din-egen-askebue&catid=40&Itemid=66

Jeg ville starte med at bestille

En langbue fra middelalderen fra dit lokale bibliotek, de kan skaffe den hjem til dig.

Jeg byggede sammen med en af mine "unger" et par langbuer for ca 15 år siden, sjovt, men en del arbejde, det ville jeg ikke spilde på en gren!

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 23-04-14 08:45

det kan jeg måske hjælpe med skal lige se hvad der ligger-ved lejlighed . Har du en F.B. hvor jeg kan sende dig besked

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 23-04-14 08:59

@Vagnr: Det er som sagt til et forsøg - det er ganske korrekt at man i middelalderen brugte yderveddet fra stammer - men i bronze/jernalderen brugte man faktisk grene eller hele unge stammer. Forarbejdningen er lidt simplere og effekten selvfølgelig mindre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-04-14 10:31

Det vigtigste er at du har det sjovt med at lave buen, og at bruge den!

Det havde jeg som dreng med tilsvarende buer, en gren, en snor og en færdigkøbt pil!

Min betragtning var, at hvis du alligevel skal i gang med at bearbejde buen i større grad, bliver det nemt stor ståhej for ingenting!