/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Toust-brød med hul og spejl-æg :-)
Fra : kai-d
Vist : 648 gange
300 point
Dato : 15-04-14 12:28

I reklamen
1 enkelt, bliver der lavet toust-brød med spejlæg, og så en enkelt.
Fandt filmen på YorTube og her kan man se at der er lavet et hul i brødet hvor æget kommes i.
Har selv prøvet det hele bliver noget sort, hvordan mon det laves helt enket.
GO`PÅSKE:
Kai.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-14 12:39
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-14 12:47

Pokkers med rengøringsarbejde på brødristeren

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-04-14 15:43

Citat
Pokkers med rengøringsarbejde på brødristeren

man skal jo IKKE stege æggene på brødristeren

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 15-04-14 16:09

Er nok for ivrig efter 1 enkelt eller 2, så brødet bliver sort prøver igen ved svag varme.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 300 point
Dato : 15-04-14 17:08

Citat
Er nok for ivrig efter 1 enkelt eller 2, så brødet bliver sort prøver igen ved svag varme.

Når brød ristes på panden i fedtstof behøver det ikke fuld power.

Det samme med æg, nu laver jeg tit æg og bacon, men jeg slukker for panden når jeg banker æggene ud i baconfedtet, de sprutter lidt og bliver så spejlet på eftervarmen, dette gælder naturligvis kun på "gammeldags" masseplader.

En anden variant af brød og æg laver jeg selv efter udenlandsk inspiration, et æg piskes og man dypper brødet i det og steger, hvis man tilsætter citronsaft til ægget smager brødet herregodt til fisk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-14 19:00

Du skal bare bruge en ordentlig brødrister luffe.
Den smider selv brød og æg op når den har fået nok.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 15-04-14 23:05

Tak for svaret LuffeA.
Det virker mange tak.
Mvh.
Kai.