/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
espressomaskine HUGIN Pro - Kapsler
Fra : Rustica.dk
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 14-04-14 16:37

Hej Kandu-er.
Jeg har lige købt en sådan maskine, og der står på kassen at jeg kan benytte malet kaffe, eller kapsler. jeg kan bare ingen steder finde de kapsler, som der passer til den ??

Er der nogen der kan hjælpe mig, Meget gerne med link til sælger. (Eks, omline)

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 14-04-14 17:03

Coop Danmark må have dem da det virker omsonst at sælge en Coop-kaffemaskine der ikke er kapsler til!
prøv her: http://www.kaffekapslen.dk/?gclid=CKW2xLCf4L0CFSPqcgodp6EAWA

MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-04-14 17:05

Den er kun til malet kaffe efter annonce, hvis det er denne her!
https://webshop.coop.dk/vare/hugin-pro-espressomaskine-aluminium/5708301000600

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-14 18:00

Jeps, den er til "løse" espressobønner.

Hvis du foretrækker en mild espresso vil jeg anbefale Illy, de har den i få forretninger men også der hvor modersvilje henviser til.

De fleste dagligvarebutikker fører Lavazzo som er lidt mere kraftig i smagen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-14 18:17

Nu skal vi lige være opmærksomme!!!!!

Der kan være en tyrkfjel på kassen, nogle maskiner kan faktisk bruge både løse bønner og pods........såkaldte ESE-pods, de er en smule anderledes end de kaffepuder jeg bruger til min Senseo.
Hvis det er tilfældet har de skrevet kapsler istedetfor pods på kassen, kig herunder hvad det går ud på:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-14 20:10

Rustica.dk

Spørg der, hvor du har købt den. Hvis den ikke lever op til forventningerne, så retur den og få pengene tilbage.
Hvis der står, at den kan bruges til kapsler, så må de henvise til, hvor de kan købes.
Hvis det er en trykfejl, så skal de tage maskinen retur.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-04-14 07:43

Det er nogle rigtig gode svar.
Der står bare på selve kassen at den tager kapsler, men ikke i papirene inden i.
Der er heller ikke sådan en nål, som på de maskiner der benytter kapsler !!

LuffeA, jeg tror måske du har ret
Det kan være at de kalder de der puder for kapsler!!

Jeg vil prøve at høre i Kvickly, hvad de siger til det
Så høre i lige nærmere !

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-14 08:25

Jeps, der var også en lille flad si med til en espressomaskine jeg købte for 6 år siden, jeg smed den ud da jeg foretrak den ægte vare.

Filterdåsen er jo let at tømme, et slag mod kanten af affaldsbøtten hvor man så lige sætter en finger på kanten af indsatsen så den ikke ryger ned i i affaldet.

Når Du rengør maskinen så stik lige kluden op og gnid risten hvor vandet kommer ud, der kan tid efter anden samle sig et lag gammel kaffe som giver afsmag.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 22-04-14 07:10

Tak for svaret LuffeA.
Og tak til alle der har svaret