/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
mail og mailadresser
Fra : jorbir
Vist : 226 gange
100 point
Dato : 14-04-14 11:25

Hej

Hvordan får jeg overført mine mail og mailadresser fra Outlook ekspress til min IMAC

PÅ FORHÅND TAK

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-04-14 16:09
Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-04-14 16:59

Du har valgt at fremsætte dette spørgsmål under: Hardware/Mac. Det er min vurdering at du kan øge sandsynligheden for at få et brugbart svar hvis du finder en mere relevant gruppe at stille dit spørgsmål i. Det har jo ihvertfald ikke noget med Mac's hardware at gøre.

På din iMac har Apple (hvis du eller har valg at installere Mac OS X) udstyret dig med et post-program (Mail) og en adressebog (Kontakter). Mail kan importere din gamle post fra Outlook. Du skal blot eksportere posten fra Outlook i 'MBOX' format. Apples 'Kontakter' kan importere kontakt-info i csv format, som Outlook også kan eksportere til.

Nu skriver du ikke lige om den Outlook installation du ønsker et emigrere allerede findes på den samme iMac eller på en helt anden maskine måske endda på et helt andet styresystem eller om maskinerne evt. er forbundet til det samme lokale netværk. Så jeg kan ikke i detaljer fortælle dig hvordan du skal flytte dine data fra det ene postprogram til det andet.

Men ihvertfald kan 'Outlook' og 'Mail' udveksle post i formatet MBOX. Og 'Outlook' og 'Kontakter' kan udveksle kontakt-info i csv format.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 14-04-14 21:15

Det er MS office 2007 der er på den gamle og MS 2011 der er på IMAC.

Jeg har lige været inde i outlook og ville eksportere til en mappe i MBOX format, det findes ikke.
Jeg kan eksportere i en PST-fil

Kommentar
Fra : katekismus