/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fjernelse af fiskelugt
Fra : persens
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 14-04-14 09:34

En bekendt har haft strømsvigt i sit sommerhus med det resultat til følge, at alle madvarer, her iblandt fisk i fryseren, var tøet op.
Nu stinker der af rådden fisk - hvordan kan man fjerne denne lugt?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-04-14 09:52

Du kan prøve med Rodalon.... Fjerner dårlig lugt forårsaget af bakterier m.m.
http://www.rodalon.dk/

McBobo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-14 10:51

5 liter benzin og en engangslighter.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-14 11:41

Da det samme skete med vores fryser rensede jeg det så godt jeg kunne, og så smurte jeg skabet indvendigt med yoghurt (økologisk og uden smag) lod det sidde en dags tid, rensede af og en gang yoghurt til, det tog langt det meste af lugten.

Efter lidt tid hvor fryseren var i brug forsvandt lugten helt!

Godkendelse af svar
Fra : persens

Dato : 15-04-14 06:59

Tak for svaret vagnr. som sikkert var anvendeligt; men bekendten har givet op og købt en ny fryser

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-04-14 08:05

Selv tak, persens.