/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
iTunes: "Indsæt en tom CD"
Fra : werter
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 12-04-14 13:59

Jeg lægger mine egne indspilninger på iTunes for at brænde dem derfra.
Når jeg putter en tom disk ind i mac'ens drew eller i den tilsluttede eksterne brænder, fremkommer der nogle gange et vindue, der meddeler, at der er indsat en tom disk. I dette vindue vælger jeg så bare: "ignorer". Og så kan jeg aktivere "Brænd spillerliste til disc" uden problemer.
Men nogle gange dukker dette vindue ikke op, og hvis jeg så prøver at brænde får jeg bare en blinkende meddelelse øverst i iTunesvinduet: "Indsæt en tom disk". SELVOM disken sidder i et af mine drev - og den er IKKE til at få ud igen. Er der et trick, der kan få gang i brændingen - eller i det mindste få disken ud igen? Eller bare kalde det vindue frem, der fortæller, at der er indsat en tom disk!
(Af forsk grund bruger jeg helst det externe drev og ikke mac'ens eget).

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-14 15:17

Jeg kan ikke gætte hvorfor dit system ikke opdager at du har lagt en disk i drevet. Men det er heldigvis nemt at få drevet til at åbne, så du kan få disken ud igen. Du kan føje en 'Eject' knap til til menubjælken øverst på skærmen. Med denne knap kan du så åbne og lukke både interne og eksterne optiske drev:
1. Åben et Finder vindue og naviger til /System/Bibliotek/CoreServices/Menu Extras
2. Dobbelklik på 'Eject.menu' i 'Menu Extras' mappen.

Mange Apple tastaturer har også en særlig dedikeret tast til formålet, på små tastaturer er det ofte en kombination af en af funktionstasterne og en særlig tast mærket 'fn'.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 12-04-14 16:31

Hvis disken stadig ikke vil ud, så genstart maskinen og hold museknappen nede under start, så skubbes disken ud.
Vh Jens

Kommentar
Fra : werter

Dato : 14-04-14 08:47

Tak til både UlrikB og kipros for brugbare anvisninger, jeg ikke kendte i forvejen.
Ulriks henvisning til http://www.altinget.dk/kandidater/kv13/ kan jeg tilsyneladende kan jeg måske bruge til andre ting. Og jeg er glad for mit nye menubjælkeikon. Men ellers hælder jeg nu efterhånden til, at de drejer sig om en apperat-fejl al den stund, at den har vist sig at være periodisk.
venligst fra W

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 14-04-14 08:49

Tak for svaret UlrikB. Mit andet spørgsmål (DVD-brænding) eksperimenterr jeg stadig med!

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 14-04-14 16:01

Selv tak Werter og velbekomme. Jeg forstår dog ikke din reference til en henvisning til altinget.dk som du mener at jeg skulle have bidraget med. Det er ikke korrekt, jeg har ikke bragt nogen henvisning til altinget.dk.