/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er jeg gammeldags...?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 511 gange
50 point
Dato : 10-04-14 21:06

Kære Kandu-brugere, er jeg gammeldags...?
Ej pjat, dette spørgsmål kræver naturligvis en forklaring. Den kommer her.

Efter badet skulle jeg barberes. Jeg stod og sæbede ansigtet ind, da konen det dejlige væsen, pludselig stod midt i døråbningen og sagde; ÅÅÅÅÅHHHHH Gud, Tommy!!!!
Åh endelig tænkte jeg, hun har fået øje på mit lem og endelig indset hvor stor mit klokkeværk er.
Men nej, jeg opdagede det var ikke det hun mente, for hun fortsatte: "Hvor er du gammeldags"
Åh, tænkte jeg, hun tænker på min intakte forhud...? Nej, det var heller ikke det hun mente, for hun fortsatte: Du sæber dig ind med barberkost..!
?????? Er det gammeldags, kælling...? Svarede jeg.

Nu er jeg da godt nok kommet lidt i tvivl. Er det gammeldags at sæbe sig ind med god gammeldags barbersæbe m/kost og derefter barbere sig.......med en "nymodens skraber"

Eller bruger nymodens mænd barbergel/skum - og derefter barbere sig...?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-04-14 21:23

Ja, rigtige mænd bruger barberskum på spraydåse og en skraber

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-04-14 21:26

Du er nok en anelse gammeldags, men så må jeg spørge om hvad det kan gøre
altså sådan at forstå i forbindelse med måden at smøre barberskum rundt i hovedet.

Der må være andre ting at gå op i, for dette er i mine øjne komplet ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-14 21:32

Din kone er lidt gammeldags, fordi hun registrerer den slags detaljer.
Jeg kunne bedre forstå, hvis hun peb lidt over at du kradser..................................på kinden.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-04-14 22:00

Kost og kniv er (hvis jeg/du kan bruge dem) klart det bedste - måske gammeldavs - men også klar til strømsvigt og rejseaktivitet!
Jeg gav op og har siden båret mit fuldskæg med de fejl der kommer af dette!
MV2

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-04-14 22:11

Du er enten gammeldags, meget moderne, hipster, eller også går du meget ud af dit udseende, vælg selv. Rigtige mænd barberer sig med håndsæbe og deres lommekniv.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 10-04-14 22:42

https://www.youtube.com/watch?v=WUZuuvnycUM

(for den ugidelige: Du er ikke alene............ med Sebastian)

Hvad de nymodens mænd gør aner jeg ikke......Men din/vores hængen ved de gamle former, som vi jo kender på rygraden, indebærer mindst 2 ricisi: når den goe gamle barberkost er slidt op så er det svært i hvert fald i et supermarked at opdrive en ny - dernæst er barbersæbe i ihvertfald den lokale Føtex (såvel som selvfølgelig kosten) en udgået artikel, men her indtraf en ærgrelse: alm. håndsæbe er lige så god om ikke bedre.

Dette var mit bidrag til
Citat
Der må være andre ting at gå op i, for dette er i mine øjne komplet ligegyldigt.
(Klatterup)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-14 08:52

Du er i den grad en moderne mand; Tommy dreng.
Havde du været gammeldags?
..så havde du ikke stået i bar r.. og barberet dig.
Du havde som minimum været iført; Strømper, tøfler, underbukser, netundertrøje og badekåbe.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 11-04-14 09:24

Citat
Kære Kandu-brugere, er jeg gammeldags...?

Er du egentlig ikke ret ligeglad om du er det eller ej?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 10:56

Citat
?????? Er det gammeldags, kælling...? Svarede jeg

Hvis din kone først NU begynder at komme med den slags bemærkninger, så kender i vist ikke hinanden særligt godt - eller også er der ved at komme ugler i mosen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-14 12:37

Hvis man er RIGTIG gammeldags? ..så har man også sokkeholderen monteret FØR barberingen:

1.) http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sokkeholder
2.) http://www.fashionland.dk/Online-Butik/Bukseseler/%C3%86rmeholdere/sokkeholder+koksgr%C3%A5.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-04-14 16:58

Er det første gang din kone ser, at du barberer dig

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-04-14 17:06

Da jeg fik skæg og det var tid til min første barbering, da tog jeg bøssen på nakken og gik ud og nedlagde en grævling!

Efter en masse svineri og pilleri, fik jeg fremstillet min første barberkost, som jeg har brugt flittigt siden.

Og det er ganske vist .................

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-04-14 19:47

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-05-14 14:53

Næh, det er in igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-14 07:59

frieda -> Sokkeholdere er muligvis hip, men at iføre sig såvel sokker som sokkerholdere efter bad ..før barberingen, er vist ikke kotyme nu om dage
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-05-14 08:06

Jeg husker det fra min morfar, som var lidt 'gammeldags':

Han gik selvfølgelig som første familiemedlem i bad som den første. Ordnede negle mv. og så kunne næste levende billede overtage badeværelset. Nu gik han med håndklæde om livet og nathue på hovedet ind i soveværelset; iførte sig undertøj, sokker, sokkeholdere, tøfler og morgenkåbe. Derefter gik han i køkkenet og barberede sig med kost og barberkniv.
</MOLOKYLE>