/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Endnu flere østarbejdere?
Fra : molokyle
Vist : 1028 gange
100 point
Dato : 10-04-14 08:07

DA har fremsat dette postulat i politiken:

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2259409/arbejdsgivere-staten-scorer-millioner-paa-oesteuropaeere/

Man deraf konkludere at det bedste for Danmark ville være, at fyre hele hele den danske arbejdsstyrke og ansætte østeuropæere i stedet. Det vil jo være en fin forretning for os alle.

Jeg stiller mig nu tvivlende overfor beregningerne.

Rent logisk må enhver ansat østuropæer alt andet lige betyde, at en etnisk dansker går arbejdsløs, så længe vi ikke har fuld beskæftigelse.
Dette kan umuligt en overskudsforretning
Noget helt andet er: Hvem er det lige der tjener penge på østarbejderne? Arbejdsgiveren selvfølgelig. Bliver mine varer billigere af, at blive transporteret af underbetalte philipinske chaufører? Næppe!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-14 09:10

Hvad mon dronning vestager d. 3. mener om det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 09:22

Eyvind -> Det er beskæftigelsesministerens bord ..ikke økonoministerens

Så spørg Mette Frederiksen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 09:33

..og så er det iøvrigt en hær af enmandsfirmaer hjemmehørende i Polen, Litauen, osv. der indvaderer det danske jobmarked. De betaler vel selskabsskat i stedet for indkomstskat? Det er i hvert falds Skat's bekymring. Det ville jeg nu også gøre som arbejdstager i Danmark. Regeringen har jo været så flinke at sætte selskabsskatten ned ..under parolen: Det vil 'automatisk' skabe flere arbejdspladser, når virksomhedernes indtjening vokser.

Her er jeg også medlem af tvivlerbanden. At øget profit skulle skabe arbejdspladser er noget højreorienterede økonomer har fundet på. Det er aldrig blevet dokumenteret. Det er en myte.

Man kan bare se på de største virksomheder i Danmark. De har med store overskud fyret i titusindevis af danske arbejdere og skabt endnu flere tusinde jobs i udlandet. Så jo profit til virksomhederne skaber arbejdspladser ...bare ikke her i Danmark.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-04-14 09:42

Som altid, hvilke forudsætninger ligger til grund for regnestykket?

Skyldes underskuddet på danskerne (helt eller delvist) at nogle er på dagpenge, mens østeuropæerne har taget deres jobs (måske til underbetaling), eller er der tale om danskere, der er "for fine" til de jobs udlændingene gerne tager.

Avisbude, stuepiger, opvaskere mv der er danske er et særsyn, hvorfor mon?

Finansministeriet lavede jo to helt forskllige beregninger af det samme på et par måneder, jf mit spm:

http://www.kandu.dk/Spg170354.aspx

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-14 10:42

Som borgerlig skammer jeg mig over, at borgerlige synger med på den sang.
Det er da muligt, at primærregnestykket for løntrykkere ser positivt ud - men hvis man indregner understøttelsen til den derved ledig-blevne dansker. Så bliver løntrykkeren altså ret dyr for staten.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-04-14 10:59

Den danske regering kommer ofte med disse udtaleser om at Danmark tjener penge på disse østarbejder, så glider den nemmer ned og pressen gør det samme.
Kritikken er meget svært at få øje på i EUs utopia.
De danske politikere har helt fra starten i 1972 og frem til idag været fyldt med løgn, men hvorfor skulle de også holde sig til sandheden når de ikke bliver draget til ansvar for noget som helst?
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-04-14 12:13

Jeg er ikke meget inde i matematik. Og gud ske tak og lov for det. Har nemlig forlængst fundet ud af at samme regnestykke,kan gi`vidt forskellige resultater. Alt efter hvem der sidder med kuglerammen.

Så godt arbejdsgiverformanden,på tv kl.9. Kunne være interessant,med en nærmere uddybning af hans postulat.

Her i Thisted er der 85 damer,der bliver "frigjort" fra arbejdets åg,på Oticon.
Afd. flyttes til Polen.

Jeg tænker tit på,at bl.a. Polen,Ungarn og Tjekkiet,på et tidspunkt må få brug for deres egne arbejdere,da de jo er i færd med at blive store industri lande. (Elektronik,hvidevarer,bilfabrikker,landbrug. + m.m).

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 13:15

Nu kom udmeldingen fra Dansk Arbejdsgiverforening Så ta' endelig den udmelding med et gran salt - eller et helt kilo.
Og vi ved fra pålidelige kilder at disse - Arbejdsgiverne, aflønner visse polakker med 8000 kr. pr måned - dog skal polakken betale 5000 kr. for leje af madras, derved bliver den samlede aflønning = 300 kr. pr. måned.
Jo, jo, det er rigtigt nok, arbejdsgiverne tjener milliarder på østarbejdere.

Men det er ikke lønningerne østarbejderne går efter, næ, de går efter børnebidraget, kørselafregning + fanden og hans pumpestok, hvilket giver østarbejderne masser af mønt til forbrug i deres hjemland.

Vi - dvs. de dumme danskere glemmer bare, at hvergang 1 østarbejder er i arbejde er der 1 dansker ledig. Derfor postulere arbejdsgiverene, at danskerne er dyrere i drift end en østarbejder. Men det tror da fanden, danskerne kan jo ikke få arbejdet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 14:14

Hvad med denne her..? Jo der tjenes milliarder på østarbejdere

En dom i Arbejdsretten, der giver den danske vognmand Kim Johansen ret til at benytte underbetalte østeuropæiske chauffører til at køre i Danmark også. Risikoen er, at sagen vil danne præcedens, så de danske chauffører nu står chanceløse i konkurrencen med deres lavtlønnede østeuropæiske konkurrenter, der endda ofte ser stort på køre-hviletidsbestemmelser og andre livsvigtige regler.

- Når 3F forbydes at føre konflikt mod Kim Johansen, fordi han har ansat bulgarske og rumænske chauffører, der får under 13.500 kroner om måneden via et datterselskab
i Estland, så har de uddannede danske chauffører, der kører efter overenskomst og danske køre-hviletidsbestemmelser, et kæmpe problem, siger Kim Christiansen.

Det står efterhånden klart for de fleste danskere, at de åbne grænser og EU-systemets indblanding i snart sagt alle danske forhold, herunder udbetaling af velfærdsydelser, danskernes overenskomster osv. gør, at den danske velfærdsmodel reelt er truet i sin nuværende form. Jeg forstår derfor godt, at 3F og store dele af fagbevægelsen nu er yderst bekymrede. Dommen i Arbejdsretten betyder jo, at virksomheder, der organiserer sig lidt for smart via hovedkvarterer i EU-lavtslønslande, nu kan underbyde det danske overenskomstsystem, siger Kim Christiansen.

Er det klamt, da.? Gud det så !!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 16:18

Godt nok Enhedslisten ..men interessant synspunkt:
http://politiken.dk/debat/profiler/pelledragsted/ECE2257589/goer-op-med-liberalisternes-myter-og-saet-debatten-fri/
Konspirationsteori? ...eller er der; et gran af sandhed i argumentet?
Jeg glæder mig til at følge med:
Citat
Én for én vil jeg tage fat på emner som konkurrenceevne, skat, løn, velfærd og privatisering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 16:34

Det klinger STADIG hult ..med ekko-effekt:

VÆK MED SMAGSDOMMERE OG OVERFØDIGE NÆVN citat; ...Hr. AFR. Ex-Medister.

Etnisk udrensning sku' man ha' kaldt det !!!

Nu er der kun selvretfærdige og bjergsomme politikere tilbage.
Samt en undergrund af økonomer der har indtaget posten som landets ypperste-præster
..i mangel på mandsmod & POLITIK !
Vi ku' li' så godt udlicitere hele baduljen til Ukraine !
Hilsen </Ama'r>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 16:41

Em borgerlig som skammer sig?
Så har man hørt den med.
Dét MÅ og SKAL gi' påæng!
Super svar hjkofoed.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 17:04

http://politiken.dk/debat/profiler/pelledragsted/ECE2257589/goer-op-med-liberalisternes-myter-og-saet-debatten-fri/

Hej Mole, ærgerligt du lukker tråden nu, hvor du har linket ovenstående.
Pelle Dragsted synspunkter kunne være "sjov" at debattere.

Den gode Pelle er ikke nogen "god dreng"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-04-14 17:44

Citat
Den gode Pelle er ikke nogen "god dreng"

Ahh, bare fordi han er antinazist i stedet for racist

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 18:41

Citat
Ahh, bare fordi han er antinazist i stedet for racist
Jeg læste dette citat fra dig. Nu har jeg været ude og brække mig. Og som du sikkert har gættet, har jeg kun himmelvendte øjne tilovers for citatet, samtidig med jeg tænker: Bliver du som kulturradigale aldrig klogere..?
Desværre, nok ikke.

Lad os kigge lidt på din helt, som du selv betegner "antinazist og non racist#

1992 Sammen med bl.a. Balder Johansen og Martin Lindblom stifter Pelle Dragsted tæskeholdet Antifascistisk Aktion.

1994 Hele Antifascistisk Aktions hårde kerne anholdes i november i en bus spækket med våben, på vej til Jonni Hansens privathjem i Greve. Blandt de anholdte er Martin Lindblom, Camilla Esser, Hasse Holst, Balder Johansen, hans unge kæreste Maria Pagels, samt Christian Zwettler, der i 1993 blev idømt tre års fængsel for væbnet røveri. Yngste mand er Pelle Dragsted.

1995 … Samme år begynder Pelle Dragsted at skrive under dæknavnet ”Pelle Jensen” for gruppen Internationalt Forum. Blandt gruppens prominente medlemmer ses den ekstremt pressesky Torkil Lauesen, der i 1991 blev idømt ti års fængsel for røveri af særlig farlig karakter.

1996 Janne Tynell, Dragsteds senere kæreste, bliver medlem af Gaia’s redaktion, der bl.a. tæller Torkil Lauesen og Hasse Holst fra Antifascistisk Aktion.

1997 Danske autonome drager i juni til Holland for at deltage i anti-EU optøjer. 27 anholdes præventivt og udvises, blandt dem den nu 22-årige Pelle Dragsted. Andre anholdte er: Ulrik Sebastian Kohl (straffes 2009 seks måneder betinget fængsel for terror-støtte)…

Pelle Dragsted er på dette tidspunkt medlem af Antifascistisk Aktions Baldersgade-gruppe… Blandt gruppens 14 medlemmer finder man, udover Pelle Dragsted, bl.a… Kasper Scheel, Torsten Geertz-Hansen… Stinne Lyager Bech.

Ligesom Pelle Dragsted er Stinne Lyager Bech meget aktiv i Torkil Lauesens organisation. Hun er i dag prominent medlem af Amnesty International’s danske afdeling.

1998 Pelle Dragsted fraflytter Baldersgade og bliver medlem af Sct. Hansgade-gruppen, der ledes af Lars Holm Jørgensen, en nær ven af René Karpantschof og Martin Lindblom. I marts måned pågribes Dragsted sammen med bl.a. Martin Lindblom, i færd med at begå hærværk mod Sandholmlejren… I maj optræder Pelle Dragsted første gang offentligt, dog formummet bag solbriller, som talsmand for Antifascistisk Aktion.

1999 I februar deltager Pelle Dragsted i et voldeligt overfald på en gruppe universitetsstuderende fra Dansk Forums Studentergruppe (DFS). Dragsted pågribes og sigtes angiveligt for overtrædelse af politivedtægten… I december deltager Pelle Dragsted i et mislykket angreb på Jonni Hansens privathjem.

Ca. 2000 Pelle Dragsted bliver medlem af Amicisvej-gruppen på Frederiksberg, hvor Janne Tynell og Hasse Holst i forvejen er aktive. Også Kasper Scheel og Torsten Geertz-Hansen fra den gamle Baldersgade-gruppe flytter ind.

2001 Den 16. maj deltager Pelle Dragsted i mindre demonstration foran Jonni Hansens privathjem i Greve. Han filmes i selskab med Frank Aaen fra Enhedslisten. Adrian Frank, medlem af Antifascistisk Aktion og gammel ven af Balder Johansen, leder demonstrationens vagtkorps…

Efter optøjerne i Gøteborg i juni stifter bl.a. Pelle Dragsted Globale Rødder. Han bliver medlem af redaktionen på Gaia. En post han beholder frem til i hvert fald 2005. Andre redaktionsmedlemmer er Torkil Lauesen, Stinne Lyager Bech og Dragsteds kæreste, Janne Tynell.

2003 På Christiansborg bliver statsministeren og udenrigsministeren overfaldet af to medlemmer af Globale Rødder. Lars Grenaa idømmes tre måneders fængsel for overfaldet. Rune Eltard-Sørensen, der er tiltalt for et lignende overfald på en borgmester, straffes med fire måneders fængsel. Selv om gerningsmændene stod på Pernille Rosenkrantz-Theils gæsteliste… [er] ingen opmærksom på, at Rune Eltard-Sørensen og Pernille Rosenkrantz-Theil begge er tidligere medlemmer af voldsgruppen Rebel…

Sagen får også Pelle Dragsted til for første gang at stå offentligt frem som medlem af Enhedslisten. Det sker i et åbent brev til Pernille Rosenkrantz-Theil, underskrevet af 32 medlemmer af Enhedslisten. I brevet står der bl.a. direkte anført, at ”I medierne hedder det sig, at du er alene og isoleret med din holdning til aktionen. Det er du måske også i Folketinget – men det er du ikke blandt Enhedslistens græsrødder.”

2005 – i dag Pelle Dragsted optræder skiftevis som repræsentant for Globale Rødder og Piratgruppen, indtil han i 2006 bliver international sekretær for Enhedslistens folketingsgruppe. Her arbejder han tæt sammen med især Frank Aaen… Pelle Dragsted skifter titlen som sekretær ud med pressemedarbejder og bliver medansvarlig for Enhedslistens hjemmeside. I samme periode bliver Simon Shine, stifteren af Anarkistisk Debatforum, webmaster for partiet…

Janne Tynell forsvinder diskret fra redaktørposten på Modkraft. Hun er i dag pressemedarbejder i Red Barnet.

Janne Tynell og Pelle Dragsted bor stadig på Amicisvej sammen med bl.a. Kasper Scheel, Hasse Holst og Torsten Geertz-Hansen fra Antifascistisk Aktion.

Tillykke med dit idol, Molekyle. Må sandheden snart gå op for dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 18:44

Undskyld Mole, jeg mente selvfølgelig vagnr. Men det gør sagen desværre værre, for vagnr, er jo dedikeret socialdemokrat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-04-14 20:09

Molo - for det første er det økonoministerens bord da det er økonomi der her er tale om.
I øvrigt er miss vestager en af arkitekterne til Danmarks undergang.........økonomisk.
Vågn op Molo - de har tørret røven på dig.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-04-14 22:04

Tommy, jeg orker ikke at finde frem til synderegisteret for din DF-helte, udover Pia K.'s ulovlige våbenbesiddelse.

Ikke en ungdomsforseelse, men begået af en mangeårig folketingspolitiker og partiformand!

Men du misforstår, hvis du tror jeg er mere positiv overfor Pelle end for Pia, jeg afskyr begge parter, mens du vist ser den ene kun som skurk, den anden kun som helt!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-04-14 00:05

Selv tak MOLOKYLE for pæne ord og sigende smileys.

Der er jo noget riv rav ruskende galt i hele Folketinget, når vi to vælgere, med grundholdninger på hver sin side af midten, kan se den samme fejl stå og blinke som en gevaldig advarselslampe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-14 08:18

Jeg ved jeg har lukket dette spørgmål, men lad mig lige pointere at debatten i medierne er utrolig tendentiøs og peger i både øst og vest. Fra dagens udgave af politiken:

1.) http://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/ECE2259883/ekspert-derfor-er-oesteuropaeere-en-stoerre-gevinst-end-danskere/

2.) http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2260560/frygt-for-at-skat-genaabner-skattehul-for-udlaendinge/

ad 1.) Der er intet belæg for overskriften i artiklens indhold:

Overskrift: Ekspert: Derfor er østeuropæere en større gevinst end danskere. Gevinst? Ja, for arbejdsgiveren, så derfor: danske arbejdsgivere skaber kontakt til dem via for eksempel vikarbureauer, eller fordi andre østeuropæere har ageret bindeled. Vi har masser af eksempler på, at arbejdsgivere spørger, om ikke deres østeuropæiske ansatte kender fire mere, der kunne være interesserede i at komme herop«. siger Søren Kaj Andersen. I artiklen udlægges GEVINSTEN således:

Citat
Social dumping som forklaring
Fra Københavns Universitet udtrykker Søren Kaj Andersen en »vis forundring« over, at debatten fokuserer intenst på østeuropæernes træk på velfærdsydelserne.

For den bagvedliggende årsag til den generelle politiske opstandelse skal findes et andet sted end i nationalregnskabet, mener han.

»Benzinen til denne diskussion er, at nogle danske lønmodtagergrupper bliver trængt. Det er et faktum, at østeuropæerne primært arbejder i ufaglærte områder. Det er inden for privat service som rengøring, hotel og restauration, eller i landbruget, byggeriet og inden for godstransport«, opregner Søren Kaj Andersen.

ad 2.) Man kan læse mere om 'gevinsten' her.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-04-14 12:51

Jeg forstår ikke det danske folk gider at finde sig i at blive pisset op og ned af ryggen igen og igen af de danske politikere, jeg kan ikke komme i tanke om bare 1 jeg ville kunne støtte og jeg ville ikke købe en brugt bil fra nogen af dem.
Det er så groft at jeg bare sidder og ryster på hovedet efter et debat program i tv, når de bliver spurgt om noget, svare de ikke på spørgsmålet men taler om alt mugligt andet og skulle værten være så fræk at gentage spørgsmålet, bliver der med en smilende ligegydighed igen svaret om alt andet end det de blev spurgt om og man kan mærke at det nu kun gælder om at bruge tiden så de ikke kan spørges igen.
Jeg vil for første gang i mit liv ikke stemme næste gang, vi skulle alle lade være for dette er ikke demokrati.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-14 13:12

alan57 -> Så bør du stemme Radikalt ...som jeg
I partiet er ALT til diskussion, men demokratiet ( = repræsentativt folke demokrati) ..er det ikke!
Alle fugle pipper med deres næb, men det er 'gerningerne' ..ikke 'resultatet' man skal dømmes på ...hvis det står til mig. Så... : Selvom jeg er medlemn af DRV, så stemmer jeg enhedslisten ved næste valg. Blot for at sende et vink med en vognstang til DRV's toneangivende medlemmer ..som i 'farten' glemte de sociale værdier, når det kommer til velfærd og sammenhængskraft i samfundet.
Velstand ...er IKKE lig Velfærd
..og det er der nogen i partiet, som tilsyneladende har glemt
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-14 13:17

Ps. Ovenstående indhold ..undtagen henvisning hertil kandu.dk og alan57 ...naturligvis
..vil blive indsendt som læserbrev en af de kommende dage, som en kommentar til;
..hvor er DRV på vej hen?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-14 13:37

Pps. Eyvind -> ang. http://www.kandu.dk/spg170761.aspx#1954334

Så håber jeg du har læst mine seneste kommentarer?
JA; jeg støtter Radikalt tankegods, men jeg er også bevidst om ...at det sociale aspekt åbenbart er røget i 'Glemmebogen' og økonomien i stedet er blevet indsat som GUD!
..og ved GUD ...der ér ballance i økonomien ...men de menneskelige 'omkostninger' bliver 'glemt' !
Som jeg ellers plejer at mene: INTET i livet er GRATIS ...det KOSTER, at komme i PARADIS !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-14 17:11

Citat
Men du misforstår, hvis du tror jeg er mere positiv overfor Pelle end for Pia, jeg afskyr begge parter, mens du vist ser den ene kun som skurk, den anden kun som helt!
Hold da kæft, hvis du foragter de to ligeså meget som jeg foragter Poul Nyrup og Marianne Jelveg, så er du en hadefuld mand..

Nu var det så en peberspray Pia gik med - sådan en har min kone også - endda købt lovligt syd for grænsen.
Det er kun den danske lovgivning der er så "åndsvagt" skruet sammen, at man endelig ikke må skade forbrydere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-14 20:29

Paradis - tja der er nok mange, som ville sige, at mindre sagtens kunne gøre det.
Det værste er, at den fallerede regering og deres blinde lakajer, ved at det kun er et spørgsmål om kort tid før de ryger af pinden.

Og så kommer vil nok til at se nogle af politikerne få sig et fedt job, hos de firmaer de har "hjulpet". Men det er nok sværest for de naive, at være vidne til, at dem de bakkede op om, er de samme som svigter, sine vælgere.............og griner samtidig.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-04-14 08:32

Man kunne jo starte med at folk kun kan sidde 2 valg og ikke mere, samtidigt kunne man måske finde en måde at udspørger politiker så de ikke snyder folket for at svare, hvordan man kan gøre dette ved jeg ikke, men der skal snart til at ske noget ellers går det kun ned ad bakke med demokratiet og hvad vi sår får tør jeg ikke tænke på.
alan57

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 11:58

Citat
Selvom jeg er medlemn af DRV, så stemmer jeg enhedslisten ved næste valg. Blot for at sende et vink med en vognstang til DRV's toneangivende medlemmer ..som i 'farten' glemte de sociale værdier, når det kommer til velfærd og sammenhængskraft i samfundet.

Ok Molo - du er tilsyneladende kommet så langt, at du kan begynde at låne dine skyklapper ud.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-04-14 14:42

Forskellen på Margrethe III og Niels Helveg er, at Helveg prøvede at tage det bedste fra hver side af tinget, mens M III Vestager tager det værste.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-14 14:57

Jeg har desværre tit indtryk af,at hele vort samfunds styrende organer,er mere eller mindre korrupt.
De er bare,i kraft af højere uddanelse,bedre til at skjule det,end "spidserne" i U-landene.

Og her tænker jeg ikke mindst på vores dommerstand. Har fuldstændig mistet tilliden til vores retssystem.

Et eksempel: Spiritus og narko påvirkede unge trafik bøller,fuldstændig uden normale menneskelige egenskaber,kører rundt i byerne total hasarderet. Tilsidesætter enhver føling med færdselsloven.

Det være sig lysregulering,fodgængerfelter m.vdr. Berøver uskyldige mennesker livet. Som regel uden kørekort og "straffet"adskillige gange før.

Hvad indebærer "straffen"?? Et lille tjat over næsen,i form af to til tre mdr. "husly".

Hvis politikerne,forsøger at hæve strafferammen,sker der bare dette,at dommerne ikke fylder den ud. Men hva`fanden,et menneskeliv betyder jo heller ikke det helt store. Der er jo nok at ta`af.

Og dommerne har jo også deres civile erhverv,at tænke på. Måske endda først og fremmest. Så "op i røven",med passende domme til forbryderne. Bare jeg får min egen pengepose fyldt op. Måske falder der også en skilling af,fra forsvarsadvokaterne.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-04-14 15:16

Citat
Forskellen på Margrethe III og Niels Helveg er, at Helveg prøvede at tage det bedste fra hver side af tinget, mens M III Vestager tager det værste.

Niels Helveg Petersen var trods alt,ikke så stor en vendekåbe,som nutidens politikere.

For nogle år siden sendte jeg et (ens) spørgsmål,til hele det Radikale folketingsgruppe,pr. mail.
Skal indrømme den ikke var formuleret særlig akademisk. Niels Helvig,var den eneste der svarede. I en klar og høflig tone. Jeg var lige ved at fortryde mit ordvalg,til ham.

M.