/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
forstørrelsesglas
Fra : modersvilje
Vist : 791 gange
500 point
Dato : 09-04-14 19:09

Goddag,
Jeg ønsker mig et forstørrelsesglas/lup der kan sættes til min stationære PC - ikke at forveksle med mikroskopet for et sådant har jeg allerede!
Jeg har en del Pin´s som jeg gerne vil se lidt nærmere på og der skal jeg bruge forstørrelser på 3 til 20 gange, mikroskopet forstørrer fra 25 til 200 gange!
Findes det? Jeg har prøvet med webcam og det er ikke brugbart - skal jeg virkelig fotograferer hver enkelt Pin to tre gange og derefter overføre til Pc'en - det ville gå hvis jeg kun havde 3-400, men jeg har lidt flere! Bare det at kunne tage sit emne - lægge det ind under lup/kameraet og hopla så har vi billedet på skærmen - hurtigt kik evt. gemme billeddokumentation til forsikringen etc. men apparatet med åbenstående linse ville være rart!
Håber at I her har ideer til mig.
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-14 19:36

Et digital kamera med zoomlinse og evt. nogle makro-mellemringe.
Digital kamera kan jo kobles direkte til PC via USB.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-14 19:41

Her er lidt at kigge på:
http://www.ebay.com/bhp/digital-camera-20x-optical-zoom

Og her afprøves forskellige camera (meget velset side)

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 09-04-14 19:48
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-04-14 19:48

Jeg har digitale kameraer men de kan ikke aktiveres til at blænden står åben hele tiden og at jeg samtidig zoomer med den åbne linse men ideen er måske god nok hvis jeg havde et nyere.
Måske,
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 19:52

Angående Ebay, så købte jeg et lille USB kamera og fandt et gratis program på nettet til det (30.-)
det kan dét du efterlyser - men det er ikke særlig godt til at optage LIVE med da billedet hakker.

men ønsker du virkeligt noget der kan ´tage´ nærbilleder = så er ulempem, at du skal samle alle til et enkelt stor billede, hvad også kan lade sig gøre, men sikke en tid og størrelsen på billedet....
Ellers skal du have et særdeles godt kamera der kan tage ´moder´ billede dr kan førstørres i næsten uendelighed = meget dyrt

Citat
skal jeg virkelig fotograferer hver enkelt Pin to tre gange

Giv et eksempel??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-04-14 20:16

Det skal helst være så jeg kan skifte objekterne hurtigt og når eller hvis jeg ser fejl kan jeg på keyboardet gemme billedet det vil mest dreje sig om afslag i emaljen på diverse Pin´s -
eksempelvis en julemærkemarch medalje fra bestemt årstal er værd ubeskadiget lad os sige 1500 kr. med selv det mindste afslag koster det ca. 50 - 70 kr. og tro mig det kræver et trænet øje at se! men hvis jeg kan bevise at det er fejlfrit kan auktionen måske starte med et højere beløb.
(Tænkt eksempel) så hvis jeg kan vende og dreje objektet mens jeg ser på skærmen er jeg godt hjulpet! Og som sædvanen tro skal det jo når jeg køber være gratis og når jeg sælger skal det jo helst indbringe A. P. Möllers årsomsætning
Tilbage til virkeligheden: Det der bliver sagt er at når kameraet er sat til Pc-éren bør jeg kunne "filme" direkte til skærmen - er det rigtigt forstået?
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 20:34

Jamen dog:
Kan du ikke bare bruge en genvejs - tast og ellers et usb kamera.

Jeg kunne tænke mig at du ville bruge ?? DET som en form for scanner, og det kan jeg med det program jeg har - eller var det et ´andet´ der kunne tage ´stil - billeder´ lige i farten.
Du må gerne få en ´pro´ udgave af mig, men det er vist ikke helt lovligt

Og nu kan jeg altså slet ikke finde ud af noget som helst, ( ) men skal gerne vende tilbage med links til det.
Kan bare ikke huske navnet på de par programmer..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 20:40

Citat
Tilbage til virkeligheden: Det der bliver sagt er at når kameraet er sat til Pc-éren bør jeg kunne "filme" direkte til skærmen - er det rigtigt forstået?

Ja da, og tage snap-shot´s som det passer dig af hvad du ser? når du ser det, med en tast, og det bliver automatisk gemt i en mappe som du selvfølgelig selv bestemmer hvor skal ligge, MEN = jeg nøjes med et par shot´s, de virker altid efter hensigten = tror jeg nok.

Ellers kunne du jo bruge et program som Hypersnap, det kan tage billeder af det du ser gennem kamera/ skærm billede - også med et enkelt klik osv.

Men tror jeg har misforstået sværheden..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 21:06

Prøv dette, det mener jeg kan tage ´shots´ af hvad du vil have, ellers får du et link til det andet program...
Ved bare ikke om gratis udgaven er med på noderne..

https://www.google.dk/search?q=Webcam+7&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RplFU7WROuf44QS9n4GoBA&ved=0CAUQ_AU

http://www.softpedia.com/get/Internet/WebCam/Webcam-7.shtml

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 21:07

Citat
· Still JPEG images for low-tech devices

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 21:08
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-14 21:09

Her er et lille scope som forstørrer op til 43x

Det lille håndholdte mikroskop med kabel og usb er en god måde at lade eleverne udforske naturens verden på.

Easi-Scope forstørrer 43 gange, hvis man bruger en 17" skærm til fremvisning.

Easi-Scope holdes over objektet, du fokuserer ved at dreje på toppen og du kan tage fotos eller video blot ved at trykke på knappen.

Både til Mac og pc.
http://inklusiononline.dk/naturfag-og-science-18/easi-scope-p380

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 09-04-14 21:18

Jeg har nu forsøgt med webkamera og det er noget (ikke godt) grums - utydeligt!
Mit Panasonic dur ikke - kun til at aflæse memorycard - vores Fujilommekameraa kan heller ikke!
Jeg er godt nok på den! Der skal vel også være en del pixels 10 - 12 mega pixels er godt når jeg fotograferer, når det er video er det vist noget mindre! Gad vide hvad en sådan scanner hedder?
Mon en møntsamler ved noget?
Foreløbig tak! Kan jeg købe webcam der har en mega opløsning?
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-14 21:22

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-04-14 21:48
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-04-14 02:09
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-04-14 02:41

Ja jeg får noget at se på!
Godnat
MV2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 08:23

Hm.... når jeg i browseren klikker på forstørrelsesglasset's lille pil (Skift zoomniveau) nederst ude til højre fremkommer en menu, hvor der nederst står: Tilpas...

Hér kan jeg vælge et brugerfefineret zoomniveau.

Kan du ikke bare indscanne og gemme vha. en alm. scanner? Derefter kan du jo vælge et passende zoomniveau, når du vil se billederne i browseren. Højklik på billedfilen og vælg: Åbn med... og vælg IE.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-14 08:27

Ps.
Der kan vel ligge ca. 25 pin's pr. scanning, så det burde gå rimelig tjept med at få indscannet 3-400 stk.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-04-14 14:02

Citat
Jeg har nu forsøgt med webkamera og det er noget (ikke godt) grums - utydeligt!

sådan ser det ud med mit web kamera, og det er langt fra grumset = ELLERhttp://www.gratisimage.dk/image-BD95_53468738.jpg

Og det er taget med dette:
http://www.ebay.com/itm/USB-50-0-M-6-LED-Webcam-Camera-Web-Cam-With-Built-in-Mic-for-Laptop-Desktop-PC-/331026699851?pt=PCA_Video_Conferencing_Webcams&hash=item4d12ba964b#ht_358wt_806

Ved ikke om dit kamera har ´fokus´ mit kan indstille på linsen så det tage skarpe billeder fra omkring 3cm til uendelighed.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 10-04-14 14:17

Sådan bruger jeg mit = meget simpelt.
http://www.gratisimage.dk/image-AE36_53468B7B.jpg

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 10-04-14 15:15

mig-selv det ser rigtigt ud!
MV2

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 11-04-14 09:28

Tak for svaret mig-selv.
Jeg har nu bestilt et webcam med zoom.
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 20:06

Så kan man jo håbe at det virker for dig, og ikke alt for dyrt, når du er igang.