/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Opdele harddisken i flere dele.
Fra : spimmer
Vist : 327 gange
500 point
Dato : 09-04-14 09:38

Hej.
Jeg har investeret i en stor harddisk. Jeg vil gerne dele den op i flere partitioner. Hvad gør jeg?
spimmer. Jeg kører med Win7.
spimmer.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 510 point
Dato : 09-04-14 09:47

Start/ højreklik på computer/ administrer - diskhåndtering - klik på drevet og formater eller formindsk - der kommer så frem hvor stor du vil have den - det gør du bare så mange gange du vil

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 09-04-14 10:00

Tak for svaret mig-selv. Tak for det hurtige svar, som bare fungerer :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-04-14 10:03

Jeg går ud fra at det er en ekstern harddisk.
Og den vil i diskhåndtering hedde Disk 1

Du kan også højre klikke på bjælken ud for Disk 1 og vælge forminsk.
Og så bagefter højre klikke i det ualokerede område og oprette en partition.

Er det harddisken med Windows systemet, skal det gøres lidt anderledes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 10:18

Du kan også bruge dette gratis program = også i dit andet spørgsmål
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html