/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Mår - bekæmpelse
Fra : Dieter
Vist : 783 gange
100 point
Dato : 08-04-14 16:09

Er der nogen der ved og vil oplyse hvad flaskerne til mårbekæmpelse som flere firmaer tilbyder indeholder ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-04-14 16:30
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-04-14 16:46

Hvem har da påstået at det handler om gift ??

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 08-04-14 16:59

Vi havde engang en mår i vores "skunk" under taget på huset, den ødelagde alt isolering, men problemet var at komme af med den.

Jeg havde en lille start pistol som man kunne få tåregas patroner til. der fyrede jeg 8 stk. af inde i skunken, det varede ca. 20 min. før der skete noget, men så kom der liv i kludene, den stakkels mår fes rundt for at finde ud, det lykkedes efter ca. 10 min. og vi så eller rettere hørte aldrig mere til den.

Og metoden er vis nok ganske lovlig, da det ikke skader dyret, men jager det væk.

Jeg vil ønske dig hel og lykke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-14 17:06

De kan ikke lide støj - så en CD afspiller med havy metal på fuld drøn et par dage, og de skulle være væk. Jeg har aldrig selv prøvet det, men bare hørt om rådet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-04-14 18:30

>Jeg har aldrig selv prøvet det, men bare hørt om rådet.

Jeg har prøvet det, der hvor jeg boede før, efter en uge med høj musik på loftet forsvandt de...

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-04-14 22:08

Problemet med støjen er bare at min kone der sover på 1.salen aldrig vil få lukket et øje. Men ellers vi jeg tro det ville hjælpe. Hun er ude at rejse næste uge så kan jeg prøve det!

Accepteret svar
Fra : EiHaBr

Modtaget 50 point
Dato : 09-04-14 07:49

Mår kan ikke lide, at være der hvor der er menneskehår, smid nogle menneske hår der hvor du mener den har sin indgang. Det er en nem og gratis måde. Det er jo nemt hos frisøren at få en bærepose med hår.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 11-04-14 17:14

Tak for svaret EiHaBr.