/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Køleskab der fryser til.
Fra : Blauenfeldt
Vist : 175 gange
20 point
Dato : 07-04-14 10:06

Jeg har et Samsung side by side køleskab model nr. RSH1DBSW1.

Problemet er at køleskabsdelen fryser til så ventilatoren på et tidspunkt har så meget is omkring sig at den ikke kan køre - derfor skal køleskabet afises hver 4-5 uge for at fungere.

Har haft en elektriker ude, som skiftede (afisningsventilen ?), uden at det hjalp.

Tænker at det måske har noget at gøre med den elektroniske indstilling der skal gøres når køleskabet har været uden strøm. Jeg bruger den der står i brugsvejledningen, men har hørt at der også er andre muligheder.

Da både jeg og elektrikeren er på bar bund, håber jeg at nogen her kan hjælpe.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 07-04-14 11:23

Er dørpakningen tæt?
/Janus

Kommentar
Fra : Blauenfeldt

Dato : 07-04-14 11:54

Ja, den er tæt - hvordan skulle køleskabet begynde at fryse, fordi dørpakningen ikke var tæt ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-04-14 18:49

Hvis køleskabsdøren tit er åben, eller længe, og hvis dørpakningen er utæt, så kommer der meget "varm" luft derind. Varm luft indeholder "meget" vanddamp. Så meget vanddamp kan der ikke være i kold luft (5g.) Altså slår overskuddet sig ned som dug på den koldeste flade, som er under 0 g. og bliver til is.
VH Palle

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-04-14 11:00

Vi har et samsung RSH1DBSW frøs til det er denne modelserie det er galt med du skal ha en aut reparatør han sætter en nu føler på placerer den et andet sted i skabet og opdaterer skabet via knapperne på fryselågen vi benyttede
http://www.cjservice.dk/page.asp?sideid=228&zcs=73

de kender fejlen som findes på denne modelserie ring og spørg dem

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 08-04-14 11:16

glemte at sige vi bor til leje og alle skabene med den nummer serie udvikler isning af blæser det tog osse lang tid at finde fejlen fordi udlejer sendte en lokal der ikke kendte til denne modelopdatering

Kommentar
Fra : Blauenfeldt

Dato : 08-04-14 13:02

Tak for rådet - det prøver jeg.

Kommentar
Fra : Blauenfeldt

Dato : 12-05-14 11:03

Hej dhmoelsted.

Det er ikke så let at få et svar fra cjservice
Vi har før prøvet at skifte føleren, men det kan være - som du skriver - at den skal flyttes til et andet sted.
Har du en idé om hvor den blev flyttet fra og hen ?
Ved du noget om hvordan skabet blev opdateret via knapperne ?

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-05-14 15:03

hej
jeg er langt hen af vejen gør det selv men det skab skal samsung ind over desværre