/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Waoo og egen router
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 761 gange
100 point
Dato : 05-04-14 19:31

Hej

Jeg overvejer at skifte til Waoo fibernet hos SEAS-NVE. Jeg har for ca et halvt år siden læst at man ikke kan bruge sin egen router på deres forbindelse, heller ikke ved blot at sætte den efter deres router. Men denne information er tilsyneladende væk nu, og jeg har tilmed et andet sted læst nogle informationer fra en som tilsyneladende havde sat sin egen router til hans Waoo-forbindelse.

Det skal siges at jeg helt klart har brug for at kunne bruge min egen router da den både styrer VPN og flere andre ting.

Er der nogen her som har erfaringer med at slutte sin egen router til Waoo hos SEAS-NVE? Hest erfaringer som er af nyere dato.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-14 22:54

Ja,

Hvor mange computere kan jeg koble til mit fibernet?
Vil du koble flere computere til din fibernetforbindelse, skal du bruge en router. Den skal du koble til fiberboksen, som dit energiselskab monterer i huset. Routeren fordeler din forbindelse ud til flere computere. Du kan købe en router hos stort set alle elektronikforhandlere. Du skal koble routeren til internetporten i fiberboksen. Det er den eneste port, du kan bruge til internet. Du kan sætte lige så mange computere til routeren, som du ønsker. OBS! Vi anbefaler stærkt, at du installerer en firewall på din computer og/eller benytter en router med firewall. Har du spørgsmål vedr. routeren og opsætning af denne, skal du henvende dig der, hvor du har købt routeren eller hos producenten.
http://www.waoo.dk/service/kundeservice/sporgsmal-og-svar/fiberbredband

http://www.seas-nve.dk/Privat/Fibernet/Tidligere%20DB-Kunder/Kundeservice%20DB/~/media/Fibernet/Dansk%20bredbaand/Forening%20DRG%20703%20manual_Sitecore.ashx

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-04-14 08:10

Hej katekismus.

Det lyder godt. Men ved du om det er fordi at de idag anvender andet udstyr end tidligere? for jeg har tidligere på andre forums læst om store problemer for andre som ville anvende egen router og hvordan den indbyggede router i fiberboksen både manglede dit og dat.

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-04-14 11:55

Tak for svaret katekismus.

Jeg har lige bestilt, og håber at det du har citeret og det der står i de links som du henviser til er rigtigt.