/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 23941
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15197
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11678
katekismus 10999
10  trimare46 9702
PVC Trapez
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 361 gange
100 point
Dato : 05-04-14 12:36

Hvordan får man afkortet PVC trapez plader uden at disse går i stykker

 
 
Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-04-14 12:57

Jeg skal afkorte nogle PVC tagplader
http://www.bygogbolig.dk/blogvis/pvctrapezplader/

Din sav skal være meget små tænder (f. eks. en sav til lister) ellers vil plader flække

Små takker, gerne en metalstiksavsklinge eller en nedstryger.
Et godt råd er også at tape pladen med klar tape, der hvor du skal save.


Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 05-04-14 13:08

Det nemmeste er, at spænde et brædt på, at skære efter, fast underlag under hele pladens bredde lad den rage lidt ud og, så sav så med en mini vinkelsliber/vinkelsliber. har du ingen brædt så lav en streg med en tusch eller blyant. du skal selvfølgelig have en til at holde under det du saver af hvis det er ret stort.

Kommentar
Fra : kimpetersen


Dato : 05-04-14 14:07

jeg ville bruge en vinkelsliber med en tynd skæreskive, husk at lad den lave arbejdet (ikke køre for hurtigt frem)

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 05-04-14 14:31

Jeg ville nu ikke bruge en vinkelsliber, du risikerer da at smelte plastikken med en vinkelsliber!

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 05-04-14 14:47


Citat
jeg ville bruge en vinkelsliber med en tynd skæreskive, husk at lad den lave arbejdet (ikke køre for hurtigt frem)


Den rigtige løsning. Brugte selv en tynd 110 mm diamant skæreskive. Den skærer fint igennem,uden noget smelter.

M.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-14 15:58

Jeg bruger en vinkelsliber.
På langs vender jeg pladen, og skærer ned mod et brændt og 'grøften' vender ned mod brædtet.

På tværs skærer jeg ned i 'grøften' og lader klingen røre brædtet, mens næste top skæres.

Jeg bruger de meget tynde skæreskiver til metal eller de tynde med 'diamant' til sten/fliser.

Jeg trækker vinkelsliberen hen mod mig selv (ellers hugger den og pladen splintrer) med en blød og tålmodig højrehånd.

PS. Dette gør jeg en gang om året, når de er færdige med at skyde raketter.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard


Dato : 05-04-14 22:27

Der var mange gode svar og jeg takker mange gange

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176176
Tips : 31872
Nyheder : 719565
Indlæg : 6400056
Brugere : 218654

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste