/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Endelig
Fra : betterwisser
Vist : 779 gange
300 point
Dato : 05-04-14 10:42

Endelig er der et mandfolk, med sin fornuft`s ufuldstændige brug, som har opnået sit mål, godt gået af personen, men hvem kan det mon være, som er ledningsholder her

Mvh
BW

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=3067

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-04-14 16:33

KnaldBalle har i hvert fald ikke noget som helst at gøre med projektet, idet de små dejlige fugle skal have ro til at yngle, og den slags har aldrig været KnaldBalles politik.

Om det så er en fordel at udstyre fuglene med radio er helt og aldeles uvist. Hverken P4 eller P3 er til at holde ud - med al deres elektropop og gamle nyheder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-14 22:11

Godt man ikke er Dyre-pædagøg.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-04-14 07:50

Carsten Riis Olesen, forskningschef hos Danmarks Jægerforbund, står i spidsen for projektet.

Jægerforbunds ny forskningssektion vil fodre jægere og andre naturgæster med brugbare tips.

http://www.jaegerforbundet.dk/page863.aspx?recordid863=1479

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-04-14 13:10

BallehofKnaldgård er ikke blevet nævnt i forbindelse med nogle store projekter, til trods for sin utrolig store viden ! Dette har medført en del surhed hos ham, da han mener sig i stand til at redegøre for alt der har med jagt/vildt at gøre ! Jeg har hørt han er blevet så trodsig, at han næsten dagligt er ude at jage med agerhønsene i bar arrigskab !! Men det er der jo ikke noget nyt i - han er ikke fortaler for at opretholde ro på jagtreviret, og derfor øver han "jagttræning" med sin hund Knold, også sammen med andre ligesindede idioter - det hele filmet af Hæ. De tager så rundt i de små lokale jagtforeninger og holder foredrag med film, kaffe og blødt brød og kage, afslutter med billige dåsebajere købt syd for den dansk/tyske grænse !!!
Han har skam forsøgt sig med radiosendere på vagtlerne, men havde ikke formået det elektroniske, forstået på den måde, at de virkede som et strømhalsbånd !! Men det ved han til gengæld en masse om fra sin gerning som aut. hundetræner i DJ-regi
Nej kære venner - ro på, specielt her i forårsmånederne. Lad dyrene i fred blot nogle få måneder.

ØV4

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 300 point
Dato : 06-04-14 16:14

Faktisk har jeg aldrig fattet, hvorfor vilde dyr skal udstyres med sendere - og slet ikke agerhøns.
Alle ved, at grunden til agerhønsenes deroute skyldes landbrugets store monokulturer og uhæmmet brug af giftsprøjten kombineret med en overdosis af gylle.

At så "agerhønsenes venner" træner hund på fuglene i det spæde vår, gør ikke levebetingelserne bedre for fuglene.

Fjern jagttiden på agerhønsene.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-04-14 19:19

Et lille hint, mon ikke datoen har lidt med sagen at gøre.

Tonga du har jo mere eller mindre held med fjernstyrede dimser, hvad med at give ElektroBallen et kursus i drone flyvning, den kunne jo passende have en streamer, med påtrykt tekst,- jeg overvåger MULTI-X`rne , påsat halepartiet .

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-04-14 21:50

Citat
Et lille hint, mon ikke datoen har lidt med sagen at gøre.
Nå for satan da! Ja ja, tanken strejfede mig. MEN...!!! På den anden side, DJ kan man squ vente sig alt fra. Se blot Ballefjolle og hans tro væbner Don Hæ, disse to skøre starutter har da bedrevet en masse tosserier med fjernstyrede kampvogne og jæ ska komme efter dig, ska jæ - og hvor "låggemaden" var for gammelt leverståhej godt gemt under halmstrengen.

Men jeg er da glad for det var en aprilsnar.................denne ene gang.....
Men det er efterhånden svært at adskille spøg fra alvor, især når tingene kommer fra DJ & Co
(Det er Hæ'gge og Ballefjolle der er Co)

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-04-14 06:56

Godmorgen gæve gutter m.m. liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige et link, hvor det også er mulig at få besvaret spørgsmål

http://www.fjd.dk/pdf/jagthunden/dec2013.pdf

SHV, den der ved og høre alt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-14 10:13
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-04-14 15:04

For Guds skyld da..! Jeg håber så inderligt, at projektet "sendere på agerhøns" var - og er en aprilsnar fra DJ's side.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-14 15:21

Aprilsnarren er sætningen
For første gang i Danmark udfører Jægerforbundet nu et forsøg med radiomærkning af agerhøns.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=989

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 07-04-14 18:36

He, he! Det er squda en aprilsnar - og selv undertegnede blev snøret. Rimeligt godt arbejde med artiklen, men i tidens løb har der været iværksat i stribevis af tåbelige dyreforsøg, og så røg vi alle i - helt til halsen. Satans!!

Måske skyldes det KnaldBalles forsøg med BR-legetøj og gammel sur leverpostej, at vores opmærksomhed er blevet af en højere oktan.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-04-14 21:58
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-14 18:58

What????????????????????????????????

Mvh.
Tonganeseren

Tilhænger af radiosendere på mosegrise og mulvarpe.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-04-14 22:01

Jeg foretog én fornuftig handling i det Herrens år 2013. Jeg meldte mig nemlig ud af DJ, denne sindsyge forening.
Med Ballefjolle som toneangivende elitejæger, kan det jo også kun gå ad Hekkenfeldt til.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-14 23:50

Jeg har aldrig fortrudt min udmelding - i kølvandet på skandalerne i forbundet. Jeg havde nu heller ikke råd til at efterleve den dress code, man forlangte. Alle skulle ligne Raunkær - selv skægget skulle trimmes, så det lignede hans. Føj da.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-04-14 11:01

Overbeviste??

https://groups.google.com/forum/m/#!topic/dk.videnskab/7fmm6a82vZI

Og her, ikke radiobiler men bier
http://aktuelnaturvidenskab.dk/fileadmin/Aktuel_Naturvidenskab/nr-5/AN5_2013radiobier.pdf

Ugler
Uglerne er blevet fanget og har fået påmonteret en lille radiosender i en sele på ryggen. Radiosenderen vejer kun 13 gram og sidder under fjerene på ryggen. Batterierne kan holde i 2 år. Herefter skal de fornyes eller radiosenderne skal fjernes fra uglen igen.

http://www.dn.dk/Files/Billeder/Lokale_billeder/Fredericia/Hjemmeside/Skovmaar/Projekt_skovmaar_faktaark.pdf

Og nu skal jeg nok stoppe

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-14 12:00

Ak og v og w - denne verden er squ blevet for trang at leve i. Og yes - Katekismus, det havde jeg squ ikke set komme.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-04-14 12:03

Kunne man ikke påmontere en sender på den gamle jyske knurbasse

Jo bærere af det rigtige jæger dress code, Herre jemini da. Hvor har jeg tit og ofte stået hos bageren om morgen i jagtsæsonen, og betraget disse naturens stolte natursønner i det rigtige dress, hvor personagerne ankom to og to i bedste herremands stil, højt grinenede og højtsnakkende og opførte sig som om de ejede hele gaden incl. bagerbutikken, med dieselhakkeren parkeret imod kørselretningen - i tomgang - og med varmeblæseren på fuld skrue.
De stakkels hunde i bilen pustede og stønnede af varme.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 09-04-14 12:27

Man kunne sagtens montere lidt elektronik på den jyske tranlampe bb1,men holdbarheden på den følsomme dims ville være meget begrænset p.g.a. de syrer og baser samt galde han udskiller i kroppen !! Jeg har hørt, at den torden og lynild der visse steder i landet er forekommet, ikke har en pind med vejret som sådan at gøre, men er udelukkende vredesudbrud fra HAM, når han føler sig misforstået - og det gør han meget ofte !! Senest beskylder han agtværdige hundedommere for at være upartiske - de går efter manden og ikke hundearbejdet !!?? Men når man kender lidt til stodderen, kan man sgu' ikke fortænke noget normalt menneske i også at kigge lidt på hundeføreren med den røde nissehue - han er sgu' et overordentligt stort skvat og totalt uduelig i at føre hund !! Han vil hellere på Hubertusprøve, hvor man bliver bedømt som en helhed , dvs. bl.a. med skydefærdigheder, opførsel som jæger m.m.m. Meget interessant, når man ved han er en elendig skytte, er en endnu værre hundefører, som ikke kan styre sin køter, kun når den er i snor - ja man undres såre !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-04-14 13:14

Kære Øjenvidne, så sandt så sandt - og tilmed morsomt - til trods for, det burde være tragisk.

Mvh.
Tommy
Nu med krampelatter

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-14 18:09

Fra sædvanlig pålidelig kilde har jeg hørt, at KnaldBalle har forsøgt at montere en skridttæller på egen person, vistnok efter anbefaling fra egen læge. Efter det oplyste holdt elektronikdimsen op med at virke efter få timer og ekspedienten i forretningen, hvor dimsen var købt, nægtede at røre ved tælleren - og det forstår man squ godt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-04-14 19:40

Det bliver værre og værre

Mvh.
Tommy.
Nu i mavekrampe af grin.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-14 17:24

Er der nogen af Jer brave jægere der ved, om Ballefjolle har "venner", familie, bekendte eller bare engang i mellem besøger Omegnen af Holbæk...?
Jeg tror fandme jeg har mødt ham i DagliBrugsen i dag.

Den stakkels kassedame - som var en ung skolepige - måtte grædende forlade kassen da han rullede sig ud.
Efterfølgende havde jeg en samtale med ham - han lugtede lidt af tis og armsved. Når han snakkede - eller udstødte uartikulerende lyde, bed han hårdt sammen om pibespidsen og trak samtidig den ene skulder op til øret

Mvh.
Tåmi

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-04-14 22:50

Psykiatrisk Klinik - Holbæk - - Region Sjælland
www.regionsjaelland.dk/sundhed/.../psykiatrien/.../psykiatrisk-klinik-hol...?
Psykiatrisk Klinik - Holbæk modtager personer fra og med 18 år med behov for udredning og behandling af psykiske lidelser og som vurderes at kunne have ...

Måske en mulighed . . . .

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-04-14 08:07

Tommy !!

Det er sgu' da uhyggeligt det du fortæller !! Gad vide om han vil invadere Sjælland ? Hvis det er tilfældet, må man så jage ham som en invasiv art ??
Når man ser billeder af ham, ja så kan man sagtens forestille sig den lede lugt af de omtalte stoffer som en del af ham!
Gud ved om han er pasgænger, siden han trækker sig så kramagtigt sammen, med den ene skulder op til øret ?? Lagde du mærke til, om hans ene øre var hvidt ??
Hvorom alt er, er det en helt ny og faretruende situation for Østdanmark, hvis han slår sig ned permanent - vi holder vejret !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-14 17:00

Jo, det ene øre var hvidt og blodfattigt - og sjov nok, det andet var ildrødt. Øjnene blodskudte og skulende som et jaget dyr. Halsen lignede lidt en kalkuns næbvedhæng.

Citat
Psykiatrisk Klinik - Holbæk - - Region Sjælland
Åh gud nej, tingene passer bedre og bedre sammen. Åh gud, jeg beder dig inderligt om, lad ham blive i jylland. Hvad har udkantsdanmark gjort siden vi også skal belemres med denne karl ?

Overvejer at købe en peberspray til konen næste gang vi er i Tyskland.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-14 19:23

Der reklameres stadig, at man kan besøge www.bb-jagt.dk for at blive klogere For helvede da, det er jo direkte naragtigt

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-04-14 23:18

Der står med flammeskrift, at hjemmesiden vurderes til en værdi af 3.500 kroner, og det er ikke nok til at bekoste udgivelsen af Kratluskeren 2, hvor KnaldBalle har lovet at ville gøre op med den onde verden. Satans også! Her har man gået og glædet sig til endnu et billigt grin og så fiser det hele ud i ingenting. Øv!!!
Hvad er der ellers blevet af udbryderforeningen OHOJ derude???

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-04-14 12:28

For helvede da, det er jo direkte naragtigt

Ikke alene det er naragtigt, men det er igen enløgen fra verdensmandens side !!
Falsk reklame og svindel og humbug - men så kender vi jo Knudsen, Bendt Ballegård, igen !!

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 16-04-14 09:43

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-04-14 19:56

Mange tak for påængene. Må jeg samtidig benytte lejligheden til at ønske dig og alle brave skribenter en glædelig Påske.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-04-14 07:49

I lige måde

Mvh
BW