/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Er Kamillete nu blevet farligt ?
Fra : vedikkealt
Vist : 1173 gange
200 point
Dato : 04-04-14 23:12

Hej Allesammen

Nu har min familie - siden Kamillete blev opfundet - brugt dette vidundermiddel til at kurerer træk / betændelses tilstande i øjnene, i ved der hvor vipperne nærmest er klistret sammen, af noget jeg ikke lige kan beskrive farven på.
Her kurerer Kamillete på få dage, ved flere daglige skylninger.
Jeg snakkede så med en mor, til et meget lille barn, der havde en let øjenbetændelse, og de skulle på ferie om få dage, og de havde så fået noget gift hos lægen til at komme i barnets øjne.
Og jeg foreslog Kamillete, hvorefter en som stod bagved og kaldte sig ""specialist"" udtalte, at der var partikler i Kamillete der kunne skade synet på længere sigt, i min verden er det det rene volapyk.
Ved i noget om, om det skulle være tilfældet, at Kamillete skulle kunne skade synet. på kortere eller længere sigt.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-04-14 23:32
Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 05-04-14 09:20

NejNej....Ikk' som det smager...

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-14 11:35

Hej vedikkealt.
Du ved jo godt at alt hvad an gjorde i "gamle dage" er farlig, så det under mig at vi ikke er døde alle sammen. Jeg bruger stadig kamille The til både mig og hundene, der r ingen a os der tager skade af det, men det hjælper.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-14 22:20

Har brugt det i flere år-tier på både min kat og mig selv, det eneste der er farligt - er måden det kommer i øjnene PÅ - dråben altså og bruges det kun til ´rengøring´ .
Der er ALTID efterladen skaber efter et opkog af urter, men ALdrig har jeg hørt det skulle skade
MED mindre det er det Danske grundvand der har skidt med sig = og den tror jeg mere på - END..

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-04-14 22:52

Jeg forstår det heller ikke - men medicinal industrien har jo deres """velopdragne""" lobbyister overalt og her handler det ikke om folkets ve og vel - men alene om aktionærenes ve og vel

Selv bruger jeg nærmest kun gamle husråd, og med amerikansk olie - kamille te og sund fornuft kommer man langt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-14 02:26

Det er mange år siden, at sundhedspersonale blev instrueret i, ikke længere at anbefale kamillete som middel til at skylle øjne.

kamillete er til at drikke og intet andet

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SYGDOM&id=14840

"Man anbefaler ikke brug af kamillete til børn med øjenbetændelse, af hygiejniske grunde."

Helen Lyng Hansen, sundhedsplejerske.

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=1269

Her står bla.

"Til gengæld tyder undersøgelser på at de bakterier der findes i kamillete kan have en uheldig effekt på øjets egen bakterieflora og i værste fald forværre tilstanden."

http://www.patientvejledningen.dk/vejledning/oejensygdomme/oejeinfektionerbetaendelseallergitoerhed/

Her står bla.

Bakteriel øjenbetændelse.

"Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer"

Skriver: Simon von Spreckelsen Speciallæge.

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/oejenbetaendelsebarn.htm

Det skal være sterilt saltvand man bruger til øjnene, både til dyr som mennesker.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 23:09

Det er ikke alle gamle husgeråd man skal tage for gode varer.

Engang behandlede man syfilis med kviksølv. Spørg Karen Blixen hvordan det gik?

Behandling afhænger af årsagen: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/oejenbetaendelse.htm

Derfor: Søg læge !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-04-14 11:29

Tak for svaret kimpetersen.

Og ofte er det sådan, at går man de læger efter i sømmende, som absolut anbefaler noget andet end gode virksomme - gamle huskeråd - , så har de ofte et ben indenfor hos de virksomheder, der netop fremstiller - et eller andet - til at afhjælpe den pågældende gene.

Så det giver jeg ikke endgang - en bøjet 5 øre for

Sådan er det jo også, når jeg prædiker den Amerikanske olies gode egenskaber, og hvad man kan bruge den til, så får jeg også EN over nakken, for her tjener medicinal industrien heller ingen penge på mig

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-04-14 16:27

Hej vedikkealt.
Velbekomme. Hvor ville man være uden de gamle husråd, som altid har virket!
Ang. Amerikanske olie så er virkningen mod host sikkert sjovere end bevist effektiv.
God påske