/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mail fra XP til Win 7
Fra : Ammitz
Vist : 835 gange
400 point
Dato : 04-04-14 11:07

Har alle mine mail mapper dbx-filer fra Outlook Express på min xp computer.
Vil nu gerne flytte det hele over i Outlook på min Win 7.
Findes der en nem og stabil måde at gøre dette på?

Jeg har prøvet at exportere dbx filerne til en mappe på Win7, og importere via "Importer post og adresser" i Outlook på Win 7.

Adresser kan jeg lægge ind, - men ikke alle mine mails, - det vil ikke lykkes.

Findes der måske et hjælpeprogram som er godt dertil?

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-14 14:11
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-04-14 14:18

Det er fra Outlook Express 6 på XP
til nyere PC med Win 7 og Outlook 10.

Svar helst med dansk svar, da mit engelsk ikke rækker til tekniske forklaringer.

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-14 15:07

Citat
Det er fra Outlook Express 6 på XP
til nyere PC med Win 7 og Outlook 10

Mit link er til netop det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-04-14 15:33

Dine mail's ligger på en mailserver 'ude i byen' hos din email udbyder
... det du ser på på din 'lokale' pc, er mails du har downloadet til din mailklient via en POP el. SMTP adresse.

Selve dine mail's "..såvidt du ikke har slettet dem direkte fra din email udbyder?" ..eller via syncronisering med dit mail-program, ..ligger STADIG på serveren.

..og så er det ligegyldigt om du skifter i-net udbyder, operativsystem eller email klient (Firebird, Outlook el. andet).

Citat
Hvor gemmes dine e-mails? Opbevares meddelelserne på e-mail-serveren eller lokalt på din computer i en Outlook-datafil? Svaret afhænger af typen af din e-mail-konto, og hvordan du har konfigureret kontoen i Outlook

Læs f.eks. mere her:

1.) http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/introduktion-til-outlook-datafiler-pst-og-ost-HA010354876.aspx
2.) http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/efterlade-e-mail-pa-e-mail-serveren-HA001150793.aspx
3.) http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/flytte-en-outlook-datafil-fra-en-computer-til-en-anden-HA001230892.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-04-14 15:41

Ps. Selv tilgår jeg altid min mail via browseren (..uanset fabrikat: Firefox, IE, Chrome, Safari, osv.) hos min udbyder på selve adressen: mail.tdc.dk (brugernavn og password ...selvfølgelig).

..direkte på email-severen's HTTP frontend.
Dvs. uden klient (program). Derfor har jeg ikke 'problemet' med at flytte mail's
De er altid til rådighed, så længe jeg har internet forbindelse og en browser
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-14 16:36

Prøv med denne guide, på dansk!

Importere dine meddelelser eller din konto fra Outlook Express til Outlook
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/importere-dine-meddelelser-eller-din-konto-fra-outlook-express-til-outlook-HA010079919.aspx

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-04-14 16:47

Klaudi!
Du har forstået hvad det er jeg vil, - tak for det.
Men det er lige præcist det har jeg prøvet at gøre, rigtig mange gange har jeg forsøgt, og det er åbenbart svært at få dbx-filerne til at flytte sig over og blive pst.filer. For det vil ikke lykkes for mig. Hvad mon jeg gør forkert. Når jeg kommer til det sidste punkt "næste" sker der bare det, at der lægger sig en mail i indbakke fra Microsoft, - og så sker der ikke mere.
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-04-14 17:00

Og du bruger denne fremgangsmåde?

Når Outlook og Outlook Express er installerede på forskellige computere
For at kunne overføre meddelelser ved hjælp af guiden Import og eksport, skal du først finde frem til og kopiere de korrekte filer fra den computer, hvor Outlook Express er installeret, til den computer, hvor Outlook er installeret.

BEMÆRK! Det er ikke nok at kopiere Outlook Express-oplysningerne til det delte sted. Du skal kopiere mappen til den computer, hvor Outlook er installeret.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 05-04-14 12:16

Klaudi!
Jeg har fundet frem til hele Outlook Express mappen via stien dertil.
Denne har jeg så kopieret og lagt ind i en mappe på Win7 PC'en, i en mappe, jeg har kaldt diverse.
Skal den lægges i en bestemt mappe? eller er det ligegyldigt hvor den ligger?
Kan Outlook så selv finde frem til hvor den er placeret?
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-14 12:54

Jeg tror ikke den skal ligge i en bestemt mappe, efter beskrivelsen skal den ikke

Citat
Kopier hele Outlook Express-mappen til et flytbart medie, f.eks. en diskette, dvd eller en bærbar harddisk, og kopier den til den computer, hvor Outlook er installeret.

Bemærk!
Når du kopierer Outlook Express-mappen til computeren med Outlook, er destinationen ikke vigtig, fordi oplysningerne kun gemmes der midlertidigt. Kopier den til et sted, som du let kan finde.

Når du så har kopieret den til Diverse, så vil jeg tro du skal starte Outlook og så vælge
Filer>Importer-Eksporter og så finde et punkt med import af mails fra outlook express,
vælg evt importer fra et andet program eller en fil, og så naviger til mappe med mails(dbx-filer)
jeg har kun 2003 så ved ikke hvad der står i 2010 version!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-04-14 11:54

Hej Klaudi...
Det virker stadig ikke...
Hvorfor mon?
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-04-14 21:19

Det er lidt svært at sige hvorfor det ikke virker, du må gøre noget forkert eller os er det ikke den rigtige fremgangs måde

Jeg vil prøve at overføre min oe6 til win8.1 senere, men har dog kun office 2003!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-14 08:14

Linket jeg skrev her http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=170706#1953664 kan hjælpe dig igennem det, hvis du følger artiklen slavisk.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 10-04-14 14:51

Webnoob
Nu har jeg fået det oversat til dansk, det er jo nøjagtigt det samme som Klaudi har foreslået mig, - og som jeg kender i forvejen, det jeg har prøvet så mange gange nu, - men det virker altså bare ikke.
Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-04-14 17:10

Så er der noget du gør forkert, hvad det er ved jeg ikke, det er ikke til at sige når man ikke kan se hvad det er du gør.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-04-14 14:32

Nu har jeg prøvet at importere til outlook 2003 på win 8.1, det du'r ikke, "Mappen kunne ikke åbnes bla bla bla...."

Men du kan hente og installere windows livemail, og så importerer dbx filerne dertil,
når det så er gjort så kan du eksportere emails til outlook fra livemail.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-04-14 15:01

Hent og installer Windows Livemail
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=29224

Når du har installeret det og indtastet en konto,
så klikker du på Fil > Importer meddeleser,
klik på Microsoft Outlook Express 6 og Næste.

Så navigerer du til din mappe med DBX filerne som du har kopieret over på win 7 og klikker Næste.

Så vælger du de mail mapper du vil importerer, og klikker Næste.

Så skulle de være importeret til Livemail, klik Udfør.

Du finder importerede mail i mappen Importeret mappe!
----

Eksporter emails til Outlook
Klik på Fil > Eksporter e-mail > E-mail-meddelser,
vælg Microsoft Exchange og klik Næste,
klik OK på vinduet der fortæller at du er ved at eksportere mail til Outlook!
klik OK til Profilnavnet Outlook,
så vælger du det der skal eksporteres og klikker OK,
så får du at vide at dine meddelser er eksporteret, klik på Udfør.
----

Håber du kan få det til at virke, jeg har lige lavet ovenstående på WIN 8.1 med Outlook 2003!

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-04-14 15:39

Hej Klaudi!
Det lyder til at være en rigtig god løsning.
Jeg prøver det engang i løbet af week-enden, - har desværre ikke tid lige her og nu.
Vender tilbage med resultat.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-04-14 16:42

Hej Klaudi!
Har nu brugt nogle timer på at prøve at installere Live Mail på min win 7 PC.
Den blev hentet på det link du gav mig.
Men, - hver gang jeg har prøvet, siger den bare, at der ligger en nyere version af programmet på min computer, - og det kan jeg altså ikke se der gør. Jeg har Revo Uninstaller men kan ikke se der ligger sådan en udgave, - som jeg jo så ville kunne afinstallere.
Så du kan se, jeg er ikke meget videre. Har du et forslag.
Jeg har også forsøgt at installere en Reg.Cleaner på Win 7, for evt. at kunne fjerne en død Live Mail derfra. Reg.Cleaner vil dog ikke virke på maskinen, så den har jeg fjernet igen.
Hvad kan jeg gøre nu?
Ammiz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 400 point
Dato : 13-04-14 17:13

Det er nok ikke det rigtige link jeg har fundet så, prøv dette
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-live/essentials

Filen du downloader hedder wlsetup-web.exe, gem den på Skrivebordet og kør den derfra,
eller kør den direkte hvis du får den mulighed!

Når installationen er startet får du mulighed for at vælge de programmer du vil installerer,
klik på det punkt og fjern markering i alt andet end windows live mail.

Reg.clean til win 7 kender jeg ikke, men du kan bruge CCleaner, godt lille gratis program til oprydning.
Hent her: http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-04-14 16:57

Hej Klaudi!
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan CCleaner bruges, - hvor og hvad skal jeg lede efter når jeg skal finde snulder, fra en måske tidligere installation af live mail?
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-04-14 17:42

Her er en vejledning til install og brug af ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/

Citat
Men, - hver gang jeg har prøvet, siger den bare, at der ligger en nyere version af programmet på min computer, - og det kan jeg altså ikke se der gør.

Kig under windows live essentials, hvis der skrives at den er installeret må den være der et sted!

Prøv evt at søge efter den ved at klikke Start og så skrive Windows Live Mail i søgefeltet!

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 16-04-14 15:50

Tak for svaret Klaudi.
Du har hjulpet mig rigtig godt på vej, - og da jeg fandt en nyere udgave af Windows Live Essentials på ndenstående link, kørte alt bare som du beskrev for mig det skulle.
Og nu har jeg fået alle mine Outlook Express dbx filer flyttet over i Outlook via WLE.

http://www.frisoftware.com/windows-live-essentials?mkwid=EX72g1JM&pcrid=3158660297&kword=windows%20live%20essentials&match=b

Tak for din store vilje til at hjælpe mig.
Ammitz

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-04-14 17:08

velbekomme, hvor meget skidt har du fået med fra den side, det var godt nok ikke en jeg ville bruge?