/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
EL
Fra : mig-selv
Vist : 313 gange
50 point
Dato : 03-04-14 21:26

Kan det passe at man har en MC (Japser) der IKKE har direkte - stelforbindelse, men skal have en -/ minus i en kontakt??? for at virke = altså det man sætter til +/PLUS.
Troede? at det var noget Englænderne brugte, bare omvendt - med strømmen altså, i deres gamle Morris´er og lignende.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 03-04-14 23:49

Du må kunne se om batteri + Polen går til stel.

Eller er der en afbryder mellem minuspol og stel

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 03-04-14 23:52

Har oplevet at stelledningen knækker

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-04-14 04:59

[CITAT]Eller er der en afbryder mellem minuspol og stel[/CITAT

Knallert = har du haft en bil men intet I stellet +/- ELER MANGEL på stel - FORBINDELSE
Normalt smider man ´bare´ en plus på batteriet og = KONTAKT / ledning på stel - men nej, gammel system, så det efter en ur på ?? blinklysene , 2 ledninger = og de sidder på STEL og så virker det bare
BTW: du må gerne få el-diagrammet, selv fatter jeg intet af DET.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-14 21:28

Jeg kan nok heller ikke finde hoved og hale i det elsystem, men det kunne være sjovt at se det.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-04-14 05:40

Kan det være en eftermonteret kontakt (som en slags tyverisikring)?

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 05-04-14 21:17

Tak for svaret Eyvind og alle andre.

Problemet var/ og stadig er = at jeg målte spændingen fra min forlygte - nærlys ??????? med en polsøger
Men den ville ikke ´måles´ ingen spænding - lys i polsøgeren, eller hvad det hedder, og der var da LYS i LAMPEN på dyret, men ikke i polsøgeren..
Og jeg kan stadig ikke få polsøgeren til at lyse op, med eller uden plus/ minus på stel - og stadig lys på forlygten.
Så HVAD FA____ sker der, finder nok aldrig ud af det, NÅ: men TAK.

Ville egentlig bare have taget lidt strøm fra samme ledning, til en anden genstand, men det virker bare ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-14 00:44

Du bliver nød til at købe en billig spændings måler (ej polsøgertype)
Hvornår kommer den eltegning, til gennemsyn.