/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kamera med optisk søger
Fra : Fattig
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 03-04-14 10:02

Jeg leder efter et kompakt kamera med optisk søger. Har været på google men ikke fundet et.
Så hvis en af jer her på Kandu kender et konkret mærke/produkt, vil det være en stor hjælp.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-04-14 10:25
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-04-14 18:49

Sjovt nok har jeg et sådant Camera, et Canon Power Shot S3 IS,
som vi ikke mere bruger efter at jeg forærede min kone det mindre Canon Ixus.

Ikke helt samme kvalitet, men lettere at have med på ferie...

Jeg ved godt at man ikke må handle i kandu, men som fattig kan du købe det billigt af mig.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-04-14 09:25

Det du skriver "fattig", - er det fordi du ønsker en minimal størrelse pocket kamera, eller mener du en kompakt kamera. Jeg kunne også ønske mig en billig pocket kamera med mindst 5x optisk zoom, men begynder man at stille krav bliver prisen hurtig derefter.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 04-04-14 11:01

EiHaBr
Det jeg er ude efter er et kamera hvor det er muligt at tage kameraet op til øjet, (det er det jeg mener med optisk søger) når der skal fokuseres, altså som kameraer var tidligere, størrelsen skal også være så lille som muligt.

Hvad er forskellen på kompakt og pocket kamera?

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-14 17:19

En søgning på EDBPRISER gav 30 resultater,
http://www.edbpriser.dk/foto-og-video/digitalkamera.aspx?optisk-zoom=(gte+5)&soeger=Optisk&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
men bortset fra Canon PowerShot A1400 til 8-900 kroner
http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/canon-powershot-a1400-sort-id-7134518.aspx
Jeg har selv et tidligere model powershot som har tjent mig godt i snart mange år, især at det bruger alm AA batterier som kan fås alle vegne.
kostede de godt nok over 2500 kroner
mvh
Janus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-14 21:45

Pokket kamera tager bare et billede uden at indstille ret meget.

Kompakt kamera kan alt efter prise indstilles en del.

Du skriver at du vil focusere - altså selv indstille skarpheden via en søger - så er det faktisk et "rigtigt" kamera du efterlyser, og prisen begynder ved 3-4000 kr.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 06-04-14 08:47

Tak for svaret JanusN.