/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
skabelonsfilen i excel 2003
Fra : fredag
Vist : 269 gange
300 point
Dato : 02-04-14 10:18

Hej jeg har behov for at vide hvad skabelons filen hedder i Excel 2003.
I Word hedder den normal.dot. Men hvad hedder den i Excel.
Grunden er at Xcel er blevet meget langsom i opstart på vores server, og jeg har før med held slettet normal.dot hvis Word 2003 også har været langsom i opstart, og så har systemet selv dannet en ny fil igen og Word igen blevet hurtig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-14 14:01

Jeg har ikke Excel her - men prøv at gå i søg og skriv skabelon eller template

Så kan du måske se hvad den hedder.
Jeg mener også at den selv laver en ny.
Men Excel skal ikke være åben når du gør det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-14 23:53

Excel Template File Extension
The file extension for an Excel template is "xlt." This extension tells Excel that the file is a template and not another type of document.

Altså du skal lede efter >> xlt <<

Men den kan godt gemme sig.
Hvis du prøver at >> gemme som << og i filtype vælger skabelon (Engelsk = Template) - så kan du se hvor den gemmer skabelonerne. Du kan ikke slette en normal skabelon når Excel er åbnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-14 08:41

Citat
Altså du skal lede efter >> xlt <<

Og bedre med et ´punktum´ foran XLT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-14 18:40

Jow da >>>>>> .xlt

Bogstaverne xl betyder at det er en Excel fil
Bogstavet t betyder at det er en template - skabelon

Den du skal finde og slette hedder nok >>>>> normal.xlt

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 23-04-14 10:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Som jeg har kunnet læse mig frem til findes der ikke en fil i Excel ligesom normal.dot i Word.