/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ny hjemmeside..."ophavsretten"
Fra : Mr_Brumme
Vist : 188 gange
50 point
Dato : 13-06-03 15:39

Hejsa Alle,
Stor tak til alle de kanone spørgsmål og svar, så bliver man da klogere.

Jeg har et par enkelt spørgsmål, som jeg håber I kan svare på:

1) Jeg er helt ny, hvilket program er nemt/godt at bruge til at designe sin hjemmeside med?? ( Har selv Frontpage og Dreamweaver)

2) Hvad og hvor meget må man tage/låne/kopiere/omskrive fra andre sites/magasiner mv, og hvor kan jeg evt. finde håndfast materiale.

3) Jeg har lige bestilt en webhotel hos cliche, med Html og PHP, istedetfor ASP, da jeg kunne læse mig frem til at det var bedre, er dette korrekt, som sagt aner intet om det.

4) Evt. nogle smarte tips/tricks?

Takker på forhånd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 17:12

1.>hvis du bruger Front Page, så husk at starte med >filer>ny>websted>websted med én side>angiv adressen............=et sted på din egen comp.>ok
Nu er du klar til at begynde.
Dreamweaver kender jeg ikke endnu.
2. En html kode eks. er der ikke direkte copywrite på, men hele sider og evt. billeder
3. ?
4. Begynd med html kursus her på kandu. (til venstre lidt nede)
Emesen.
Flere tips - spørg her på kandu, eller læs indlæg.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-06-03 21:40
Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 17-06-03 19:56

1) Man plejer at sige at Frontpage for amatører/begyndere og dreamwear for øvede/professionele.
2) Det er forskelligt fra site til site. Nogle må du nope det hele, andre intet.. Prøv og læs det der stå nederst på siden, der står der om de har copyright eller ej. Og om du må bruge deres ting (der er dog mange som ikke skriver dette særligt tydeligt..)
3) Det vil jeg mene. PHP er bedst, men det er mest hvad man har startet med at lærer.. Så gå du bare igang med at lærer php..!
4) Lav en plan over hvad ideen er bag dit site, og husk at du kun skal skrive "sidste opdatering 17/6 19.53", hvis du ofte opdatere.. Det er træls at komme ind på en side hvor der står "opdateret sidst gang 24/12 1998". Styr farvebruget. Tænk designet igennem. Ved mange sider lav den i frames..! (det er nogle gange nemmest ved opdatering.) Men hvad er ideen bag siden så kan vi nemmere give dig tips?