/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lakering af forlygter
Fra : jensviggo
Vist : 540 gange
50 point
Dato : 27-03-14 14:32

Erik fortæller, at hans nabo har været til syn med sin Fiat, den blev ikke godkendt, eneste fejl forlygteglassene var matte, de skulle have en gang klar lak, og så skulle det være i orden, Erik fortæller at lygte (glassene) er lavet af hård plastik, kan det have sin rigtighed? Der må være nogle Fiat-ejere her.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-14 14:36

Defekte glas skal udskiftes, og matte plastglas kan ikke helbredes med maling (man kan få det til at se pænt ud også med lidt madolie)- og hvem laver forlygteglas i plast???

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-03-14 15:10

Min søn har en Kia Cerato -også den har plasticlygter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-03-14 15:18

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-03-14 15:32
Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-03-14 16:23

Citat
de skulle have en gang klar lak, og så skulle det være i orden,
Erik fortæller at lygte (glassene) er lavet af hård plastik, kan det have sin rigtighed? Der må være nogle Fiat-ejere her.

Peugeot har også plast glas.
Og de kan poleres op, og der er flere biler der får plast glas til forlygterne.

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 50 point
Dato : 27-03-14 20:18

Det er ret almindeligt med plastlinser til forlygter.
Udover det viste link til youtube, findes mange andre videoer om hvordan man polerer forlygter op.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 28-03-14 07:04

Tak for svaret Beestone.