/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hdd, i en NAS boks.
Fra : Rustica.dk
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 26-03-14 15:33

Hejsa Kandu-er.
Jeg vil høre om jeg kan have forskellige mærkere af hdd i en NAS med plads til 4 stk.

bare jeg holder mig i samme størrelse eks. 500 gb ??

Håber der er nogen der har erfaring med det

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-14 15:36

Du kan sætte lige hvad det passer dig i den, men kører du raid skal de vist være samme størrelse?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-14 15:41

NB; visse typer nas, kan have begrænsninger angående størrelsen på diske, men en nas der kan tage 4 diske er som regel af nyere dato og kan tage diske op til/over 2TB, der findes også nas, der har begrænsning af hvilke diske de kan læse - men det kan du læse i manualen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-03-14 15:42

Som mig-selv skriver så hold dig til samme størrelse, men alt afhængig af hvilken NAS boks du har så er der vise diske du skal holde dig til og det kan du slå op på producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-03-14 18:33

Har forresten læst at bruger man raid, og ´master´ disken brænder af, så kan det være svært at få data tilbage fra de andre diske - men ikke noget jeg personligt kender til.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-03-14 09:48

Okay.. jeg vil benytte 4 x 500 GB, da NAS kun understøtter op til 2 TB.

Jeg vil bare være sikker på at der kan benyttes 4 forskellige mærker.
for jeg vil prøve med brugte

Jeg vil køre Raid 5. Det syntes jeg fungere rigtig godt.. (På min anden NAS jeg har

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-14 10:28

Citat
da NAS kun understøtter op til 2 TB

Er det ikke pr disk, syntes at 500mb er for lidt til en nas der kan tage 4 diske - men kan tage fejl

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-03-14 13:04

Jo det er ikke meget..
Men det er desværre rigtig
"En Billig NAS"

Men med ca. 1.5 TB, Hvis jeg køre Raid 5. er jo også meget til billede backup....

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-03-14 13:05

Dumme mig.... det er self. 500 GB høhø

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-03-14 13:12

Tak for svaret mig-selv.

Det var lige hvad jeg skulle vide, om jeg kan benytte forskellige mærker, bare de har samme størrelse .