/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad koster Det at bygge en p-plads
Fra : Carlam
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 25-03-14 15:17

Hej.
Ved ikke lige om jeg er havnet i den rigtige kategori...
jeg bor i en boligblok, hvor der mangler p-pladser.
Er der nogen der ved hvad prisen i snit er på sådan et bygningsprojekt.
Tænker styk pris pr plads.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-03-14 15:49

Det koster alt fra ingenting til 100.000,- pr bil. Hvis bilerne bare kan holde på en mark som boligselskabet ejer, koster det ikke noget. Hvis de skal til at bygge en underjordisk p-kælder, fordi der ikke er nogen steder at placere bilerne, koster det rigtig mange penge. Så, det afhænger af forholdene.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-03-14 15:49

Der er sandelig mange faktorer der spiller ind på sådan et projekt.
Du må nok lige forhøre dig hos en entreprenør for et overslag...

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 25-03-14 16:02

Det kommer i første omgang an på den lokale grundpris, dernæst på jordbunden og endelig på tilkørselsforholdene, så du kan ikke udregne en standardpris.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-14 18:34

Vi undersøgte det engang (Ca.6 år siden) i et boligselskab. Havde et stykke græs, der lå af vejen, der førte ind til bolig-blokkene. 6 Stk. parkeringspladser med flisebelægning Ca. Kr. 70000,00
Forslaget blev nedstemt, da vi skulle have 4 X 6 Pladser og der var ikke mulighed for udlejning af pladserne.
igen et spørgsmål om hvor meget der skal laves. Vores plan var simpel, men for dyr

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Carlam

Dato : 25-03-14 21:29

Tak for svaret viskinge.

Det svare nogenlunde til forholdne her også.
Det var en fin hjælp.