/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Skifergas. Danmarks miljøkatastrofe.
Fra : vedikkealt
Vist : 304 gange
10 point
Dato : 24-03-14 11:11

Hej med jer alle her

Nu har Kandu ikke en kategori der hedder - Natur og Miljøkatastrofer, så derfor har jeg sat den under Smalltalk.

Når jeg taler om Skifergas udvinding, ved ikke mange hvad jeg taler om, og derfor er der også kun begrænset viden om, hvor omfattende Natur og Miljøkatastrofer det kan afstedkomme, med ødelagte vandreserver, landbrugsjord der ikke kan dyrkes, landmænd der ikke kan skaffe rent vand til deres besætninger, børn og voksne der render rundt med udslet - og mere eller mindre kanstant næseblod, værdiløse boliger - hvor folk flygter fra - grundet stanken af gas og kemikalier, listen er lang, og jeg indsætter et par link, hvor der kan læses mere om det.

Nu er vi kommet tættere på det miljø svineri i Danmark, derfor er vi alle tvunget til at tage stilling, om vi vil det her i Danmark - eller ikke.

Måske ufatteligt for de fleste, men bare ET nøgletal siger, at der bruges mellem 11 og 30 millioner liter rent drikkevand til hver skifergas sprængning, og i hver brønd kan der sprænges op til 18 gange, og der regnes med mindst 5000 brønde i Danmark - så find selv regnemaskinen frem. I mange andre lande er de løbet tør for rent drikkevand, så deres vandregning står på bonen fra supermarkedet.

Lad os sammen sige NEJ - mens tid er. Se filmen Gasland - og forstå hvorfor.

https://www.facebook.com/#!/groups/FrackingDK/?bookmark_t=group

http://www.skifergasnejtak.dk/da/hvad-er-skifergas/

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 26-03-14 00:02

Hmmm ... ingen der gad få de 10 point ?

Du kunne jo også Google ordet skifergas.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-03-14 15:55

Jeg ved godt hvad skiffergas er. Jeg synes ikke vi bør give lov til at udvinde det, det sviner for meget og er for risikabelt. Men jeg ved også at i det øjeblik et firma ligger 100mia på bordet for at få lov til at udvinde det, vil de få lov, uanset om regeringen er blå eller rød.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-03-14 00:25

# fun2

Hvad kan vi gøre for at stoppe dette galimatias i Danmark ?

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 10 point
Dato : 28-03-14 12:14

Oplysning og grøn energi er vist de bedste værn mod skifergas.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-04-14 23:14

Tak for din deltagelse

Det var så ikke mange her, det interesserede

Bedste hilsner fra vedikkealt