/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvordan får jeg boret på maskinen?
Fra : Mågen
Vist : 368 gange
215 point
Dato : 22-03-14 15:35

Hejsa.

Jeg har lige lejet en betonboremaskine. (Millarco 850Watt).
Isenkræmmeren sagde at jeg bare skulle klikke boret på, men der er ikke noget der klikker.
Den vil ikke bore ind i betonet, så jeg tror boret sidder forkert eller noget.

Hjælp..

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-03-14 15:41

Kører den den rigtige vej, der er frem og tilbage. Kører den frem?
Og er den sat på slag?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-14 15:51

Tag fat om borepatronen og skub/træk ned mod "boremaskinens hus" så burde du kunne trække boret ud! (måske)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-03-14 16:06

Når Du har gjort som Klaudi beskrev sidder boret tilsyneladende stadig løst, dette er uden betydning.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 16:06

det får man at vide, når man lejer skidtet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 16:24

har du vendt boret rigtigt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 225 point
Dato : 22-03-14 16:27

Jeg ved godt at de andre har sagt det samme, men jeg prøver lige skrive som jeg selv gør det:

Træk muffen tilbage mod motoren
Skub boret ind mens du holder muffen tilbage
Slip muffen og drej evt. boret lidt til der lyder et klik

Nu mærkes det som om boret sidder løst, men hvis du ikke kan hive det ud - sidder det fast nok

Efter endt brug:
Træk muffen tilbage og hiv boret ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-14 16:33

Den kunne også bare være defekt - selv om der skal meget til at ødelægge en borepatron.

Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 22-03-14 17:17

Nå på den måde

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 22-03-14 17:17

Tak alle sammen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-03-14 17:25

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-14 20:37

Tja - det var jo bare, for at skære det lidt ud.