/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Husmår
Fra : gedebjerg
Vist : 238 gange
100 point
Dato : 20-03-14 15:31

Da vi sidste år mange gange har set en husmår på matriklen, er vi rimelig sikre på, at det er den, der har forlystet sig med at gnave isoleringen i motorrummet på vores nye bil itu.
Tidligere fandtes et sprøjtemiddel, man kunne købe, men da det var "giftigt" kom Dyrenes Beskyttelses i vejen for brugen/salget af det.
Er der nogen, der har erfaring for, hvad man så kan sprøjte med, som man også selv kan holde ud at lugte til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-14 16:10

Nej, men da vi havde husmår, der trampede på loftet, satte vi en transistor radio op der,
da den havde spillet højt i et par uger der, forsvandt husmårene...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-14 16:25
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 21-03-14 14:22

Hvad med de her må ledlamper der kan blinke hele tiden, - det drejer sig om at stresse måren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-03-14 15:07

Citat
ledlamper der kan blinke hele tiden,
Køb et sæt, det minder om et rovdyr der blinker i natten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-14 23:11

Citat
Da vi sidste år mange gange har set en husmår på matriklen, er vi rimelig sikre på, at det er den, der har forlystet sig med at gnave isoleringen i motorrummet på vores nye bil itu.

Jeg har mårer til at færdes og bo på matriklen, og de kunne ikke finde på at gnave i motorrummet på nogen af mine køretøjer.

Fordi det ville slet, slet ikke have noget formål for en mår, at gnave i isoleringen i en bil.

Fordi måren spiser det ikke, den leder ikke efter føde sådan et sted, og den kunne ikke bygge rede sådan et sted.

og mårer gnaver ikke isolering i biler i stykker blot fordi de kan, eller for sjov

Men nogen biler er uimodståelige for mus og rotter.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-03-14 13:04
Annuller spørgsmålet
Fra : gedebjerg

Dato : 23-03-14 08:44

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål