/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan komprimerer man billeder i win8
Fra : axelbjarne
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 19-03-14 12:17

Hvordan komprimerer man billeder/mapper i win8.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-03-14 12:32

Skivebord > Denne PC > højreklik på den mappe du vil komprimere > Egenskaber > Avanceret og sæt flueben i komprimer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-14 12:34

Men billeder er som regel komprimeret i forvejen.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-03-14 12:48

Tak for svaret tedd. Det er ikke meget jeg kunne komprimerer 3 MB.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-03-14 12:53

Citat
Hvordan komprimerer man billeder i win8
På samme måde som i de forrige Windows: Højreklik på den eller de billeder du vi komprimere før musemarkøren til Send til og klik på Zip komprimeret mappe
Det er begrænset hvor meget Windows komprimere, et andet værktøj kan anbefales for eksempel 7zip, den lægger sig i højreklik menuen og kan bruges når du har markeret et eller flere billeder:
http://7-zip.org/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-14 10:57

Billeder kan kun komprimeres ifht. deres filtype. Hvorfor?

Fordi: Der findes tabsfrie og tabsgivende formater, når det kommer til komprimering.
..og formater UDEN komprimering.

Eks. Det er næppe muligt at komprimere et format som *.png yderligere.

http://www.computerworld.dk/art/222932/klog-paa-tre-minutter-alt-hvad-du-behoever-vide-om-billed-filformater

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-14 11:07

Hvis man vil spare plads til billedinformationer i div. formater er der altså kun EN løsning:

Konverter billedfilen til et format med højere kompressionsgrad. Her må man så spekulere lidt over om det skal være en tabsfri eller en ikke-tabsfi konverterings algoritme (format) man vælger. Det kommer lidt an på hvor 'kræsen' man er med kvaliteten efter komprimeringen.

Der kan konverteres med alle billedbehandling programmer. Nårmalt ved menuen: Gem som...

Hér kan man vælge et andet format (komprimerings algoritme).

Det samme gælder filmklip. Her er problemet 'det samme'.

Et udmærket komprimeringsværktøj til filmklip er indbygget i f.eks. YTD:

http://download.cnet.com/YTD-Video-Downloader/3000-2071_4-10647340.html

Bemærk:
Citat
As usual, the installer includes a Spigot-based YTD Video Toolbar and offers to change your default search engine to Yahoo and add 5-6 shopping extensions to Google Chrome. Clicking the "Decline" button during the lone advertising screen in the installer lets users easily opt-out of all offers.

Read more: YTD Video Downloader - Free download and software reviews - CNET Download.com http://download.cnet.com/YTD-Video-Downloader/3000-2071_4-10647340.html#ixzz2wUohqmBA

Altså husk at vælge al mulig anden skridt FRA ved installation
</MOLOKYLE>