/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan ikke komme på nettet
Fra : Nordsted1
Vist : 939 gange
200 point
Dato : 16-03-14 14:57

Hej håber inderligt på hjælp. Min mand hjælper en med at få bredbånd, alt er tilsluttet, og man kan se på computeren, at den er tilsluttet nettet, men når man bruger browseren kan man ikke komme ud på nettet, man kan heller ikke komme på nettet via mobilen. Har haft ringet til Yousee, og der sagde de at alt var i den skønneste orden, meeen skidtet virker altså ikke!!!

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 210 point
Dato : 16-03-14 15:07

"alt er tilsluttet, og man kan se på computeren, at den er tilsluttet nettet"
Hvad menes der præcist med dette? Er det en status fra windows?

Hvordan set netværket ud?
Er der mere end en router i spil? Hvor mange switche er der på netværket?

Prøv at undersøge om maskinerne får tildelt en korrekt ip.
Ip adressen skal være tildelt fra routeren. Check at default gateway også bliver sat til routeren ip.

Prøv at tilgå routerens ip direkte i browseren. - De har normalt et webinterface
Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er fejlen på jeres side og ikke Yousee, ergo i har sat netværket forkert op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-14 15:23

Dette er sort snak for mig, jeg skriver simpel diktat

1. Pc'en har fået tildelt en ip adr og geteway

2. Der er kun en router i spil, og ingen switchebox.

Prøv at tilgå routerens ip direkte i browseren --- dette må afprøves, afsted igen

ps, vi kan heller ikke komme på nettet med tlf, så det er vel routeren?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-14 16:09

Tjek om ledninger/kabler er korrekt tilsluttet routeren.

Genstart modem og router.
Jeg havde en lignende fejl, men fandt ud af, at ledningen/kablet ikke var sat korrekt i routeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-14 17:02

Er modem og router sammenbygget? Hvis ikke så forsøg computeren direkte tilsluttet efter modem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-14 17:13

Alt har været samlet og splittet ad flere gange ,og genstartet

Router og moden er sammenbygget, - Netgear fra Yousee, der kører via tvstikket

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-03-14 18:28

Start lokal fejlsøgning:

Citat
1. Pc'en har fået tildelt en ip adr og geteway

1. Find gateway adressen, typisk 192.168.0.1 eller 192.168.1.1
2. åbn komando prompt (Win + R, skriv CMD og tryk enter)
3. i den sorte boks skriver du ping og gateway adressen, f.eks ping 192.168.1.1 og trykker enter
Der sendes fire pakker afsted og der skulle også gerne komme fire pakker tilbage, gør der ikke det (tab =100%) så er der noget galt i jeres ende.
Hvis det virker starter vi næste step.
4. skriv ping 8.8.8.8 (googles dns svarer altid på ping) og tryk på enter.
kommer der svar så virker jeres internetforbindelse.
Hvis i kan pinge google men ikke tilgå en hjemmeside så er næste skridt at teste dns.

5. I kommando prompten skriver i nslookup dr.dk og trykker enter
I svaret skulle du gerne se : Address: 159.20.6.38
Hvis ikke så prøv nslookup dr.dk 8.8.8.8 og tryk enter
Hvis det virker er det dns der er forkert på computeren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-14 18:35

Med eller uden kabel mellem computer og router?
Højreklik på netværksikonen nede ved uret og klik på Åben netværks- og delingscenter
klik på forbindelsens navn (her hos mig står der Ethernet det er en kablet forbindelse) i det lille vindue som åbner klikker i på Detaljer
DHCP skal være aktiveret og der skal være en IPv4 adresse som ligner den her 192.168.1.1XX
der skal også være en Undernetmaske som kan være 255.255.255.0 eller noget som ligner
Standardgateway skal være routerens adresse
IPv4 DHCP skal være routerens adresse
IPv4 DNS server skal være routerens adresse
IPv6 er sandsynligvis ikke aktiv og må være med tomme felter

Hvis ikke så skal i i stedet for at klikke på Detaljer, klikke på Egenskaber og rulle ned til:
TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4) markere linjen og klik på Egenskaber
Der skal være markering ved: Hent automatisk en IP-adresse
og ved: Hent automatisk en DNS-serveradresse
Er der ikke det så sæt markeringer klik OK og luk alle vinduer og genstart computeren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-14 21:55

Indtil videre, mange tak for alle input, det ser sgu proff ud for en som ikke aner en pind om det.

Jeg printer siden ud, og tager jeres forslag med til den død pc i morgen, og ser om der kan komme liv i den

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-03-14 22:32

har du aktiveret forbindelsen ??
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Opsaetning/Saadan_opsaetter_du_dit_Bredbaand.aspx

samt check at diode 1,2,3,4 lyser konstant.

hvis diode 4 kun "blinker" er der ikke hul igennem til yousee (mangler som regel aktivering)

ellers så reset modem ved at tryk en kuglepen ell lign i reset i 30 sek

eller "hard" reset modem ved sluk modem og tænd igen samtidigt med at tryk en kuglepen ell lign i reset i 30 sek

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-03-14 22:33
Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-03-14 22:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-14 09:41

..og så til noget helt andet: Jeres browser. Jeg går ud fra det er IE?

Har I prøvet at konfigurere en forbindelse?

Vælg browsermenuen: Værktøjer -> Internetinstillinger -> fanen; Forbindelser -> knappen; [Konfigurer] ...og følg vejledningen.

Dernæst:

Vælg browsermenuen: Værktøjer -> Internetinstillinger -> fanen; Forbindelser -> knappen; [LAN-indstillinger] -> sæt flueben ved; Automatisk registrering af indstilliger.

Så er dén evt. fejl udelukket. (Det kunne jo være at browseren var sat op til LAN via proxy-forbindelse til en ikke eksisterende proxy server, hvorfor et evt. flueben her bør fjernes)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-14 14:15

Undskyld jeg ikke har givet lyd fra mig, men der opstod noget uventet, så jeg har på det nærmeste ligget vandret.

Min mand og jeg kunne derfor heller ikke hjælpe med bredbåndet, men jeg ved det fungerer nu.

Årsagen til den manglende forbindelse var noget med routeren, som Yousee kunne hjælpe med.

Jeg giver jeg alle point, for i har trods alt deltaget, og gjort jeres bedste.

Ha' en go' week-end

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-14 14:16

Tak for svaret katekismus.