/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ALGER på fliser
Fra : Klatterup
Vist : 473 gange
200 point
Dato : 16-03-14 10:03

Hvordan kommer jer billigst - og med mindst muligt arbejde af med mine alger på fliser, det skal altså gerne være effektivt.

Jeg har prøvet algefjerner, men uden det store hel.

og så evt. også gerne en fremgangsmåde, jeg er meget - meget træt af mine meget grønne fliser.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-03-14 10:50

Har du prøvet Rodalon udendørs?
Pudsigt, du kalder dig klatterup; der var min mor fra.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-14 11:01

Edikkesyre, men fortynd kun med en halv del vand, skal være over 20 % for at være effektiv...

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 16-03-14 13:00

En vandkane med vand og ca en liters penge udendørs Rodalon. Bare vand, ikke andet. Det har jeg klaret mig med en gang årlig.

Kommentar
Fra : Niller61

Dato : 21-03-14 21:56

10% klorinopløsning i en tryksprøjte eller til udvanding, så er det væk i en ruf.