/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast - stopper ved inst. af fil
Fra : ingelein
Vist : 579 gange
50 point
Dato : 16-03-14 01:08

Hej
Jeg har bøvlet med at installere Avast free. Download er ok, jeg sætter hak i "dansk" boksen, men installationen er nu for 5. gang stoppet ved en fil Kernel driver aswTdi. Jeg har været tålmodig, men mere end 15-20 minutter kan det ikke tage at installere en downloadet fil. Når jeg har afsluttet er der efterfølgende kommet en meddelelse om at programmet ikke svarer - efterfulgt af en fejlmelding vedr. sprog. Derfor har jeg forsøgt med engelsk, men inst. stopper samme sted, sådan 9/10 dele af processbaren.
Nu har jeg installeret AVG og det gik ok. Har nogen været ude for det samme?
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-14 01:26

Røv irriterende problem Du har sandlygvis haft et andet antiprogram kørendeDe gider ikke hinanden og laver fejlmeddelser hele tiden. De skal jo osse leve af det
Afinstaller altid hvis du skifter mellem antivirusprogammer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-14 07:22

tedd ->
Citat
Afinstaller altid hvis du skifter mellem antivirusprogammer

Dette er ikke korrekt i alle tilfælde. Checkpoint Software Thecnologies Ltd. som udgiver Zonealarm gratis antivirus + firewall har en løsning, som tillader installation medens et andet antivirusproghram kører. Når man har installeret Zonealarm, forbliver det inaktivt indtil man afinstallerer det oprindelige antivirusprogram (f.eks. Avast! el. AVG). Det er en udmærket løsning som alternativ til andre gratis antivirus og firewall's. Selve antivirus-'motoren' er licenseret fra Kaspersky, hvilket borger for kvaliteten !

Hent det her: http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-14 07:27

ingelein -> ..ellers kunne du prøve at installere Avast! i fejlsikret tilstand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-03-14 08:21
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 16-03-14 09:34

Jeg har prøvet at installere Avast, men oplevede at min Pc blev mærkbar langsommere, så nu har jeg installeret AVG uden at det har sløvet komputeren mærkbart.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-03-14 11:00

Hej
Ja, jeg har indtil i går haft AVG Pro - (Trialversionen) installeret og har ikke afinstalleret den før jeg prøvede på at installere AVAST. I dag udløber AVG og da jeg ville afinstallere den, var der en boks, hvor jeg kunne nedgradere til FREE versionen. Det har jeg så gjort nu.

Jeg har allerde Revouninstaller Pro versionen installeret og bruger den altid til at afinstallere programmer med.

Indtil for nylig har jeg kørt med Microsoft Security Essentials. Det var i grunden et program, som ikke sløvede aktiviteterne ved f. eks. at scanne mails. osv.
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-14 14:24

ingelein ->
Citat
ikke sløvede aktiviteterne ved f. eks. at scanne mails. osv.

Nøeh ... det er jo noget man kan slå til/fra. Har man slået div. on-line/live/realtime funktioner fra, så virker antivirusprogrammet muligvis mere transparant og mindre 'sløvende' i daglig brug, men til gengæld fanges der så heller ikke 'drive by' infektioner mm.

Disse må man så fjerne ...når man får tid ...og/eller hvis man overhovedet opdager infektionen?

Et af mine Motto's: INTET i livet er gratis: Det koster ..at komme i Paradis

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-14 14:45

Tak for svaret tedd.
Nu har jeg skifte til AVAST og alle prblemer er løst