/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ak den ligestilling og ?
Fra : nosunshine5
Vist : 489 gange
10 point
Dato : 15-03-14 00:13

Her til aften på vej hjem, lytter jeg ved et uheld til 24/7, ca 20.50.(med den kvalitet de lagde for dagen, er jeg så ikke imponeret.

der sidder to klaphatte og giver hinanden evig ret i at det der "ligestillingsnoget" er overdrevet og ikke brug for. Iøvrigt må det være noget der høre til i storbyen. FOR ude på landet der ved de sku godt man ikke kan være ens.
Så vrøvler K nr 1 noget om at kvinder og mænd ikke er ens og et eller andet new age fis om at mænd tænker anderledes end kvinder. Og at "det der ligestillingsnoget" må være en fiks ide.

Prøv at lære jeres historie før i udstiller jeres dumhed, burde en eller anden fortæller de to der i radioen.

Ligestilling er IKKE at mænd og kvinder SKAL være ens og opføre sig ens.

MEN at der skal være lige muligheder og rettigheder for både mænd og kvinder. Uanset om man vil det ene eller det andet.

Ohh, jeg får sku tandpine af sådanne mennesker.

Skulle lige af med den lunkne lort de smed ud i æteren.

Kommentar
Fra : nielsymer

Dato : 15-03-14 07:20

24/7 kan være genstand for meget irritation, men indimellem også god underholdning!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-14 08:48

Citat
24/7 kan være genstand for meget irritation, men indimellem også god underholdning!

Det er vist et generelt synspunkt som kan gælde alle medier...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-03-14 09:17

Citat
Ligestilling er IKKE at mænd og kvinder SKAL være ens og opføre sig ens.

Der er der jo nogen moderne pædagokker............sandsynligvis røde..........som prøver at trække total ligestilling ned over børnene i børnehaver ved at tvinge drengene til at elske lyserødt legetøj der er beregnet til piger samt flere andre tiltag.

Det eneste de ikke prøver på er at fjerne børnenes kønsorganer for at gøre dem ens

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 15-03-14 12:01

Åh gud Luffa ven

Er det en påstand du har belæg for?

Jeg har arbejdet ufaglært med børn i vuggestue.
Godt nok kun 2 stk.

Og besøgt et par venner der er dagplejemødre.

OG INGEN af stederne har de Røde tendenser i den grimme retning.
De har sku ikke tid.
Der er rigligt med at skulle holde øje med at ungerne skal skiftes, trøstes fordi de er faldet, en anden har taget deres legetøj. Skifte til inde/ude tøj og hvad ved jeg.
Plus at kommunerne har set fordelen ved at bruge arbejdsløse som arbejdeskraft. (læs Såkaldt jobtræning) så udskiftningen er så gennemgående. At det ikke er til at få en politisk tro kørt igennem.

Kom igen når du har belæg for det. Og det vil jeg vove den påstand at det bliver aldrig.

Pædagoger er lige så forskellige som alle andre mennesker. Og har dermed også forskellige politiske standpunkter.
At du og en masse andre ikke fatter dette. Fortæller bare at de Blå trækker jer gladet rundt manegen, som nyttige idioter.

Lige som de gjorde med lærene. Hvor de fik skolereformen fedtet ind i lærenes overenskomst, som var de det samme.

DOH mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-14 13:24

Jeg får altid det sidste ord: Ja det skal jeg nok Erna...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-03-14 14:59

Citat
Kom igen når du har belæg for det. Og det vil jeg vove den påstand at det bliver aldrig.

"Sverige er kendt for et land, hvor kønsdebatten kører på fulde drøm, hvilket blandt andet manifesterede sig, da man i 2011 i flere svenske institutioner fjernede ’han’ og ’hun’. Men for Top-Toys handler det ikke om at blande sig i debatten. Tværtimod"

https://go.tv2.dk/kropogsundhed/2013-11-15-toys%E2%80%99r%E2%80%99us-vi-vil-ikke-s%C3%A6tte-b%C3%B8rn-i-b%C3%A5s

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-14 07:50

Det med de røde pædagoger og lilla ble gik i sig selv, da det blev almindeligt at ansætte mænd i faget.

Ligestilling er heller ikke ensbetydende med hverken større faglighed eller fokus på bløde værdier, der er det mantra kvindesagen har messet i årevis. Tænk på det kvindelige trekløver i regeringen: Helle Thorning, Magrethe Vestager og Mette Frederiksen ..eller den kvindelige ledelse i Mærsk koncernen samt det tidligere kvindelige folketingsmedlem i DONG; Pia Gjellerup. Hurra hvor det går...

Ligestilling er i mine øjne synonymt med: Ligeløn for lige arbejde.

At:
Citat
der skal være lige muligheder
..kommer da så sandelig an på om man dermed mener kønskvotering? Altså lige mange kvindlige og mandlige ansatte på en arbejdsplads eller optagne kandidater på et studie. Det er ikke ligestilling. Det er millimeter demokrati af værste skuffe.
Mænd og kvinder bør kunne vælge frit efter interesse og evner.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-14 08:03

Ps. Rundkreds- og hippiepædagogik er noget Anders Fogh Rasmussen 'fandt på' da han krævede mere faglighed i skoler og daginstitutioner, med den agenda at indføre minimalstaten ...nu kaldet konkurrancestaten, som søges videreført af den siddende regering.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 17-03-14 11:25

LOL
Jeg spurgt en u pensioneret pædagog i weekenden, om de havde lilla ble på og alle stemte socaleller SF.

LOL
Hun var ved at trille om af gri. Hun har arbejdet som pædagog altid. Fra dengang det hed barneplejeske.
Hun har aldrig et nogen kollegaer med ble på hovedt. Og den eneste gang de har talt om politik å hendes sidste job. Var da vi skulle stemme om vi ville i mønt euroen.
Og der var de slpittet ca 50/50, med en overvægt ag nej siger.

Molekyle.

Du synes kvoter er noget skidt. (det ynes jeg også)
Men sjovt nok så bruges det til fordel for mænd på dyrlægestudiet. De ændrede optagelse kravene (Du ved kvote 1 ,( karaktererne) og 2 (andet der også bedømmes på,) optagele måderne), så der kunne komme flere mænd ind. ?????
Der har jeg aldrig hørt nogen brokke sig over.

Det undre mig, når det kommer i det røde felt, når det er kvinder der tales om.
Så ligestilling er vist når det passer i mænds kram.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-03-14 13:14

nosunshine5 -> Korrekt ...vi 'taler' samme sprog!
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 10 point
Dato : 18-03-14 08:19

Altså LuffeA, farven på legetøjet er sgu da ligegyldig.

Min søn og min datter vil da blæse på, om det er lyserødt, lyseblåt, gult eller grønt legetøj, som de leger med.
Og helt ærligt, når de leger madlavning, dukkepasning, slår søm i og leger politi og røvere, så øver de sig vel i princippet på, at blive voksne.

Jeg forventer faktisk, at begge mine børn, bliver så kompetente voksne, at de både kan lave mad, lappe cykler og passe børn, uden at være afhængig af en fra det modsatte køn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-14 09:05

Jeg husker fra børnehaven at vi legede 'Far, Mor og Børn'. Helt automatisk blev kønsfordelingen af rollerne den 'naturlige' : Far = dreng, Mor = pige, Børn = blandede køn. Hvis ikke drengene gad lege med, så trådte den dominerende pige i faderens sted. Derengene legede ALDRIG denne leg 'alene'.

Far skulle 'passe på' familien, ordne haven, vaske bilen (..den trehjulede cykel), hjælpe til med 'madlavning' og køre børn i skole, mor skulle opdrage børn, gøre rent og møblere huset.
Det var ALTID mor som bestemte 'slagets' gang
Ingen pædagoger havde fortalt os, hvordan vi skulle lege denne 'leg'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 06-04-14 19:31

Molekyle

Mon ikke at forældrenes opførsel har noget sige, når børn lege som de gør?

Om det er mor/far/børn eller krig.

Jeg kan ikke huske jeg har leget mor/far/børn. Men det er vel sandsynligt. LOL Ikke noget der har sat sig varige spor i min voksen tid. Måske det er derfor jeg ikke har sat børn i verden. Jeg nåede aldrig at blive hjernevasket via opdragelsen til det.

Tilgengæld levede mine dukker et kort og farligt liv. De kunne jo skilles af ved ledene. Måske sku jeg have været kirurg.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 06-04-14 19:33

Tak for svaret Charlottefrich.

Nu var det nu ikke så meget et svar jeg var ude efter. Men mest for at komme af med galden over de to klaphatte.

Men jeg kunne godt lide dit bedrag.