/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Spørgsmål eller kommentar
Fra : Tonganeseren
Vist : 746 gange
300 point
Dato : 14-03-14 15:40

Jeg håber da, at jægerne her på sitet stadig er i live - og nyder det flotte vejr.
Men tilbage til den der med ormekuren mod de små sataner som kan smitte mennesker. Vidste I, at en hund - eller kat - først skal æde leveren fra en smågnaver, før der kan blive tale om smitte? Min hund udviser altid interesse for smågnavere, men mig bekendt har den aldrig ædt en mus eller lignende. Spørgsmålet er så, om den kan smittes, hvis den snuser til en eller anden anonym lort i naturen?
På reviret skal der nu ændres en masse ting. De skal tislsåes rundt om alle mosehuller - som loven foreskriver det, og så skal der plantes mindst 500 meter hegn, noget som der gives tilskud til fra moder EU.
Nu er der kun omkring 2 måneder til premieren på bukkejagten. Dejligt. Så bliver det legitimt at stikke af hjemmefra.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-03-14 16:05

- god weekend Tonga...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-03-14 19:00

Citat
hvis den snuser til en eller anden anonym lort i naturen?
Tja, nu er du jo så heldig at du bor rimeligt langt væk fra Bottrup. Så tag du det rolig Tonga.

Men helt hyggeligt at høre fra dig..!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-14 07:38

Hej Tonganeser !!

Ja, det er rigtigt at det er i leveren på de små gnavere "smitten" sidder, så al den hysteri der er omkring dværgbændelormen er, havde jeg nær sagt, en storm i et glas vand, hvilket også bekræftes af de dyrlæger jeg har talt med !! Men naturligvis kan der forekomme situationer hvor en vaccination er påkrævet, men den massepsykose der er lagt op til fra officielt hold, er et overdrevent tiltag som ikke ret mange dyrlæger forstår betydningen af !!! Men de skal vacc. hvis en klient ønsker det, men hvad fanden, så bliver dyrlægerne dem der tjener lidt håndører på det !
Men "ulven kommer" er sgu' altid godt stof, når nu ikke ret mange almindelige mennesker gider deltage i de politiske debatter og landets mange øvrige problemer !!!
Hvor har Tommy ret m.h.t. "stinky" fra Bottrup - hvis han lægger, altså Bendt Ballegård Knudsen, en lort i naturen, kan man ikke ligefrem påstå den er anonym - fy for en stinker !!
Én god ting fik vi forpurret på jagtsiden hos kandu, nemlig bb1´s fremturen, så det hjalp med at holde fast i en stram styring af hans udgydelser, selvom han ved flere lejligheder har påstået sin ret til at svine agtværdige borgere til ! Mon ikke han er færdig med at skrive på kandu ??

Rigtig god week-end til alle fornuftige kandu skribenter.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-14 12:19

Det er nemlig rigtigt. Støder man på en Ballegaard, ved man altid, hvem man er i selskab med, og jeg vil inderligt anbefale alle sagesløse medjægere at holde vejret, så længe man er mindre end 400 meter fra ham.

Hvad angår de små bændelorm, så tror også jeg, at dyrlægebranchen er ude med den store rive.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-14 13:13

Rettelse - rettelse !!!

I mit tidligere indlæg skrev jeg at man kunne få vaccineret sin hund mod bændelorm - det er selvfølgelig noget vrøvl - der skulle have stået ormekur i stedet - beklager meget - en rigtig Ballegård !!!

ØV4

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 17-03-14 10:59

Det er sku rigtigt Tonganeseren der sker ikke meget om jagt for tiden på denne side,andet efter bændelorm.Jeg snakkede med min dyrlæge om bændelormen han siger at katte ikke smitter,og med hunde hvis de har smitten kun ved berøring med afføring fra hunden og det er vel ikke tit man gør det,måske skal man passe på små børn?
V.H Sigfrid.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 18-03-14 08:22

Kære Tonganeser.

Du har ret i, at der er blevet stille på jagtsitet - for stille vil nogle nok mene. For mit eget vedkommende var min indgang at få svaret Bent Ballegaard Knudsen igen på nogle af de mange (de fleste) tåbelige spørgsmål, fortielser og løgnehistorier han diskede op med. Det er tilsyneladende lykkedes at få ham gjort tavs på kandu og det var sådan set mit mål med skriveriet !
I stedet huserer han, efter sigende, voldsomt på DJ's jagtside - ufatteligt at han ikke bliver nægtet adgang til at skrive her ??
Takt og tone bekymrer ham ikke - jo mere personligt og nedrigt han kan være, des bedre ! Men her er vi heldigvis fri for hans intriger og nedladende facon - lad os håbe det bliver ved!
Et lille opråb vil jeg gerne komme med her i det tidlige forår: Tag hensyn til al vildt, som i øjeblikket etablerer sig med henblik på videreførelse af arternes beståen. Ingen løse hunde på marker og i skov, vandhuller m.m. Hvis nogle skulle observere hundetræning på vilde fugle, så bed disse idioter om at indstille træningen!! Jeg tænker specielt på narrehoveder som Bent Ballegaard, der praktiserer den form for træning - bare gå til dem, de skal ikke skånes !!
Alle ønskes et rigtigt godt forår. Om 2 måneder går bukkejagten ind; en dejlig tid, som ikke nødvendigvis behøver at starte den 16. maj ? Forarbejdet til jagten på "den røde" har stået på i et stykke tid, så når dagen oprinder burde man vide så nogenlunde, hvilken/hvilke bukke der skal jages, så derfor behøver man ikke forcere jagtens begyndelse.
Knæk og bræk ønskes alle brave jægere.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-03-14 13:15

Iflg. én af mine gode bekendte i det midtjyske, er der i dag blevet luftet grundigt ud i garagen og kontoret hos BalleSnøvsen. vistnok fordi han i bar raseri havde fået sat ild i nogle gamle klude og aviser !!!
Lokale folk i landsbyen har også klaget til kommunen over, at der stinker af brændte fjer og tjære !
Godt man ikke bor i nærheden af sådan en redelighed - man ved sgu' ikke hvad det næste bliver !

Vedkommende observatør kunne ligeledes berette, at Volgaen stod i garagen uden nummerplader - gad vide hvad der ligger i dét ?? For det er vel ikke sådan fat, at han benytter nummerpladen fra bilen på sin jagtrailer !??? Fy føj da !!!

Jeg har ligeledes hørt, at Ballen i form af sit forfatterskab påstår at have skrevet teksterne til Ulf Pilgards nye show på TV2 Charlie, som omhandler emnet: Kogebog for ordblinde - for hvis det er tilfældet, må jeg tage hatten af for ham - ustyrligt morsomt !!!

ØV4
Sjælland

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-03-14 17:21

Citat
Kogebog for ordblinde - for hvis det er tilfældet, må jeg tage hatten af for ham - ustyrligt morsomt !!!

Hag et løgen og svits det på pannen i riglikt smør
Form farsen i to store lide stor bødfer
væn dem i mel
og steg dem på den panne du lige varmede med riglikt smør på. mæn ikke før smødret er brugset af.
steg bødferne. husk at genem steg dem. de må ikke vær før røe når det er hagget fars.

inviter en god kameradt til midag og severe bødferne med en god flaske hvin

velbekomet

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-03-14 07:36

Perfekt, kære Tommy !!

ØV4

Overvejer at flytte til Midtjylland blot for at komme tæt på IKONET BalleSvans !!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-03-14 18:50

Det kunne nu være skægt at bo nogle hundrede meter fra Balleknas. Så kunne man eksperimentere med kartoffel- eller græskarmorterer med komprimeret luft som drivmiddel. Efter sigende har Balleknas en spinkel viden om trykbærende anlæg. Undertryk - altså vacuum ved han ikke en bønne om.

En god weekend til alle.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 24-03-14 09:12

Tonganeser !

I forbindelse med BalleSjaskerens viden om vacuum, er det nærliggende at mindes tilbage til skolen og fysikundervisningen. Her fik vi jo demonstreret hvorledes en negerbolle (ja jeg bruger det oprindelige navn for flødebolle) kunne svulme op til anseelig størrelse i en speciel beholder (klokke) hvor man sugede luften ud af bollen.
Når man ser på de billeder der findes af Ballen, kunne man forledes til at tro, at hans purpurfarvede hoved har været anbragt i sådan en klokke !!!???? Størrelsen af hovedet kunne tyde på det ! Om han er kønnere i virkeligheden, kan man kun gisne, men troen og håbet er som bekendt lysegrønt, nøjagtigt som vor fauna bliver om ganske kort tid !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-14 18:43

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-03-14 21:49

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Ethvert politisk parti anskaffer sig en neger.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-03-14 07:33

Mange tak for point, min gode Tonganeser !

Rigtig god week-end, specielt til de politiske partier !!!

ØV4