/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD harddisk
Fra : b2253
Vist : 242 gange
100 point
Dato : 12-03-14 17:00

jeg har fået en WD elements harddisk til mit tv, den virker fint til optagelse og afspilning,men den ligger altid og kører når den ikke er i brug og jeg ser tv, skal den ikke slukke selv efter et stykke tid. Kan jeg bruge TV fjernbetjeningen til at slukke den med? hvordan? Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 17:13

Mine usb diske plejer at lukke sig selv ned efter X antal minutter.
Har du prøvet om den lukker ned, hvis du bruger den på din pc, ellers kan den måske opdateres med ny firmware = søg på deres hjemmeside.
Har jeg andre usb enheder sat til tv/ andet, plejer jeg at kunne gå ind i apperatets indstillinger og justere dét der, men om du kan det på dit tv??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 17:15

Citat
bruge TV fjernbetjeningen til at slukke den med?

Hvis den har en funktion der hedder skub disk ud (sikker fjernelse) så kan du fjerne den (uden egentlig at fjerne den), men om den bliver ved med at køre, ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-03-14 18:27

Hvorfor ikke slukke harddisken helt på kontakten, når du ikke bruger den.... Det koster +/- ca 300-400.kr årligt ved at køre dv. Hifi/hardware apparater på standby.... og levetiden på harddisken forlænges betydligt.

Noter: Selv om hardisken er i dvale-mode bruger adaptor stadigvæk strøm.
300-400.kr lyder måske ikke af så meget, men prøv at gang det op med andre Hifi og computere relateret apparater du har stående på standby i hjemmet.

Så lyder regningen nok mere på xxxxxx kr

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-03-14 18:29

men hvad fanden... så behøver man heller ikke rejse sig fra sofaen, hvis alt står på standby

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 12-03-14 19:17

Harddisk har strømforsyning via usb og skulle gerne slukke helt af sig selv hvis det virker rigtigt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 21:23

Citat
Harddisk har strømforsyning via usb

Så må det være en 2½ disk, tvivler på at du kan få en 3½ disk til at trække strøm nok fra et usb stik.
De plejer altid at skal have 220V gennem en transformer.

Lukker den automatisk ned, hvis den sidder i pc.

Citat
men hvad fanden... så behøver man heller ikke rejse sig fra sofaen, hvis alt står på standby

Sådan er verdenen desværre gået hen og blevet for mange mennesker (også mig) i gamle dage skulle man nok sørge for at slukke og lukke alt, når man gik fra stuen, men efter man fik pc = som er/var en jernalder om at starte op, OK den smider man lige i dvale og så tager det ene det andet, og EL-måleren hygger sig på fuld knald..

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 12-03-14 21:39

Det er 1tb. den lukker ikke auto. i pc.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 21:42

Som skrevet prøv om en firmware opdatering er mulig, ellers mener jeg at huske??? at der følger software med til disken, og måske dér ligger noget du kan bruge til at konfigurere disken - videre med.

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 12-03-14 22:18

opdatering hjalp ikke og der var ingen software med.Jeg tror jeg vil levere den tilbage hvor den er købt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-14 02:55

Tror ikke du kan få den byttet bare fordi den ikke går i dvale.