/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DR film - for lang tid siden.
Fra : mig-selv
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 08-03-14 19:21

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-03-14 20:19

Underligt spørgsmål synes jeg, men det skulle ikke undre mig at de har været vist i 70erne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-14 20:27

Jeg kan ikke mindedes den - og DR TV var alt for arrigt til at vise den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-14 07:40

Citat
Jeg kan ikke mindedes den - og DR TV var alt for arrigt til at vise den.

Vel nærmere artige, trods stor rød indflydelse har DR ikke vist mange af de film der blev produceret i det kommunistiske Østeuropa i en lind strøm, og som iøvrigt kan være ganske gode kunstneriske og ret barske men også samtidigt langtrukne og have en snert af propaganda.

Dengang Kanal 5 hed Københavnerkanalen (og var ræverød) viste de nogle jugoslaviske film.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-14 09:38

Luffe - min nye billige tablet, som det er skrevet på, mener bestemt at have retten til at ændre mine ord, og det er ikke altid, jeg opdager det.
Lagt sammen med min ordblindhed og almindeligt sjusk................bliver det tit noget vrøvl.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-14 10:44

Jeg synes nu det gav meget god mening første gang.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-14 15:25

Skulle man nævne alle de film, som IKKE har været vist på DR, så ville listen blive alenlang
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-14 15:31

Kapo - håndlanger for SS har da været 'udgivet' i Danmark 3. april 1961:

http://www.imdb.com/title/tt0052961/releaseinfo?ref_=tt_ov_inf

Men Passenger ved jeg ikke om overhovedet har kunne ses offentligt i DanmarK?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-14 14:14

Citat
Men Passenger ved jeg ikke om overhovedet har kunne ses offentligt i DanmarK

Mon ikke det var i biograferne den blev vist.
Mindes at jeg havde set den fra da jeg gik i skole (også om Lørdagen).
Men det kan jo være en fuser.

Ellers syntes jeg nu ikke at der er meget ´propaganda´ i lige netop de 2 film

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 18:28

Citat
Men Passenger ved jeg ikke om overhovedet har kunne ses offentligt i DanmarK
Mener stadig ar have set den, men jeg kan jo tage fejl.
Filmens instruktør/ andet døde vist og projektet blev overtaget af en anden, har jeg læst mig til.