/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 7 ydelse score på?
Fra : ultra2
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 08-03-14 18:34

er det noget smart fra Microsoft eller virker det her er vi meget uenige

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 18:57

Hvis du mener din PC´s ydelse = så har SMART/ windows indbyggede TOTALT overdrevet
eller skulle jeg skrive underdrevet ydelsen på en PC.
Min får næsten ´dumpe´ karakter, fordi mit ene kort ikke yder tilstrækkeligt = samt en Core I7 processor ikke kommer i top = med ekstra knald på = over?klokket -så er der noget galt.
Samt en harddisk der er hurtig, bliver sat som ´total´ langsom.
Jeg griner somme tider af målinger/ programmer til samme, der laves mennesker der ikke selv har afprøvet diverse ting og sager.

MEN bortset fra det, hvad vil du så bruge det til.
Min pc starter op på under 10 sekunder - min gamle tog 2½ minut med nøjagtig det samme på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 19:00

NB; stavefejl og andet er gratis - også fra MIG.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-14 19:01

Win score kigger om din computer lever op til styresystemets krav.
Derfor kan den godt køre, men ikke optimalt.

Det er en aftale microblød har med fabrikanterne, så du køber nyere grej.

Det er nok også derfor de lukker ned for XP

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 19:13

XP kører/ godt, PRO lidt bedre - hvis det frister...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 19:15

Gad vide hvorfor det kun er den éne der snakker og den anden lytter =

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-14 19:23

Den anden siger:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 19:25

OK, så kan jeg se forskellen = den ene skaldet og den anden

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 19:27

Nævnte jeg at det var en original = pro.

Nok med de smil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-14 21:58

Hvad så med en aktiveret vista på Dansk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-14 21:59

Altså ikke en jeg har.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-03-14 23:34

det vil sige smart og virkningsløs

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-14 07:51

Winscore fortæller ikke rigtig noget om, hvor hurtig din maskine er, bare lidt om hvor flaskehalsen i systemet er, og peger på, hvad du evt. kan gøre for at øge ydelsen på det svageste led.
Et egentligt bencmark program er meget bedre, dog kræver alle disse programmer selvfølgelig noget at sammenligne med, for at det kan bruges til noget.
Hvis du på tænker at opgradere f.eks. gra XP til Win 7, er Microsoft's upgradeadvisor et godt program at køre, for at få testet om din harware opfylder minimums kravene til Win 7, men det betyder ikke at maskinen kører fantastisk godt med Win 7.
Læs evt. lidt om bachmarking her: http://www.howtogeek.com/111733/how-to-benchmark-your-windows-pc-5-free-benchmarking-tools/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-14 07:52

Stavefejl er også gratis her!

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 09-03-14 09:52

Tak for svaret Brassovitski.

men meget klogere blev jeg ikke

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-03-14 09:55

Hvad er det lige præcis du gerne vil vide? For at du føler du er blevet klogere.