/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Kørsel på Tysk mc
Fra : mig-selv
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 08-03-14 15:24

Jeg læste for et stykke tid siden, at men kunne få nummerplade til en Udenlandsk mc (hvis man ikke ønskede at lave den om til en Dansker), uden at den skulle omregistreres? og/eller told behandles - man kunne med andre ord få plade på den, hvor man `afbetalte/ afregnede´ sin kørsel pr måned, kan det passe.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-14 15:25

Du må ikke køre i Danmark på en udenlandsk indregistreret motorcykel eller bil.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-14 16:11

Som dansker bosat i Danmark er det ikke nemt at få lov til at føre andet end dansk indregistrerede køretøjer i Danmark.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716067&vId=0
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 16:37

Der er tale om Dansk plade på Tysk mc (Dansk synet - men uden DK papirer) - og som ganske almindelig borger.

Læste det i en annonce for et sykke tid siden, men kan ikke finde den igen.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 08-03-14 16:43
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 16:50

Det kunne det såmænd godt HAVE været, det var bare en privat person der ville sælge en importeret MC, og han skrev at man kunne køre på specielle plader fra skat.

Men det er sikkert bare disse 7 dages plader han mente.

Citat
Hvornår kan man bruge et udenlandsk køretøj i Danmark?
En person med bopæl her i landet må ikke bruge et udenlandsk motorkøretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i registreringsbekendtgørelsen §§ 12, 15, stk. 2, 17 stk. 2 og 18 - 25.

En person, med bopæl her i landet må dog gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område, hvis

•den registrerede ejer eller bruger er passager under kørslen eller
•køretøjet har korttidsnummerplader med en gyldighed på højst 7 dage, som er givet af en kompetent myndighed i en EU/EØS-stat, Færøerne eller Grønland, eller
•køretøjet er lejet i udlandet for en periode af højst 7 dage, føreren har ret til at føre køretøjet efter lejeaftalen, og kørslen på færdselslovens område kun sker fra grænsen direkte til det sted her i landet, hvor køretøjet efter lejeaftalen skal afleveres.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-14 17:32

Tak for svaret JanusN.