/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hængemappedims til montering under bord
Fra : metteto
Vist : 557 gange
500 point
Dato : 07-03-14 14:35

Hej I kloge hoveder

Jeg skal på jobbet bruge en hængemappe-"skuffe" til montering under et hæve-sænkebord.

Har nu brugt lang tid på at google. men "a ka itte hitte"
Nogen der ved eller kan finde???

KH Mette

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-14 14:48

Er det sådan en du søger?

næst nederst under hængemapper...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-14 14:48

Glemte link, hos førende udbyder:

http://www.office2go.dk/shop/reoler-239p.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-03-14 16:08
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-03-14 17:11

Alle dem jeg kender, står på hjul under hæve/sænkebordet. Har ikke set nogen der monteres fast under bordet, således at de kører med op/ned. Mon ikke det har noget med vægten og balancen på bordet at gøre ???

Du finder nemt en, er står på gulvet, på hjul. Feks. Ikea Nr. 301.518.08

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-14 17:43

Du køber så'n en her http://www.easytech.dk/shop/haengemappestativ-i-krom-5036p.html
og så et sæt udtræksskinner som monteres på hængemappestativet
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Hangsel/Ovrigt/Udtraksskinne-2-stk-86698/

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-14 18:56

Er det en skrivebord med hejs. Vil du have billig brugt, kan man måske være heldig at finde noget i DBA.dk eller guloggratis.dk

Du kunne jo prøve at ringe til inventarland.
Eller Witre
Hvis du søger med Google kommer der inventar firmaer.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-14 18:59

Nåååå nu læste jeg lige dit spørgsmål igen. Det er jo hæve sænkebord du mener, jeg har da før været på et kontor hvor en skuffe sektion var sat op under bordpladen i et par skinner men hudsker ikke lige fabrikatet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-14 19:23

Ja, jeg har også været på et kontor/tegnestue, med mange, alt for mange, hængemapper.

På mine gamle dage, efter alt for mange PC/Cad bevægelser og efterfølgende museskader,
fik jeg også bevilget et hæve sænke bord, men der var ikke hængemapper under bordpladen.

Jeg tror vi var gået over til digital lagring af data, og ellers, hvis dit firma er lidt gammeldags,
hvorfor skal hænge mapperne køre med op og ned?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-03-14 23:36

Citat
hvorfor skal hænge mapperne køre med op og ned?
Det kunne jo tænkes, at det er fordi de så altid er i den højde der arbejdes, svært ik'

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-03-14 01:40
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-03-14 16:41

Hej Alle

Tak for løsningsforslag.
Ingen perfekte - men så absolut noget jeg kan arbejde videre med.

Vi skal bruge dem til at have en side for hver med patientfølsomme data=labels hængende i et medicin rum - så det handler ikke om gammeldagshed, men patientsikkerhed.
Og da vi står op og hælder medicin op- og der er begrænset plads vil vi have noget alle højder kan arbejde med uden at få ondt i ryggen.
Vi vil heller ikke have flere tunge mapper at slæbe ned fra hylder da vores fingre og håndled er rigeligt belastet i forvejen.
Derfor drømmer jeg stadig om den perfekte løsning.
Klaudi - der skal leges lidt rigeligt Ole Opfinder med den løsning - lister ned på siden - og sikke ophængning. Har ikke råd til nogen får arbejds-skader. Flere input modtages gerne.
;)
Katekismus - toweret ville være perfekt - HVIS der var plads til flere mapper (omkring 50 x 2 tænker jeg bliver ehovet)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-14 20:53

Der kræves ikke så meget ole opfinder, to stk taglægter skrues op under bordet,
her skrues udtræksskinnerne på, og så monteres hængemappen på skinnerne,
tadaaa, et stk's hængemappe under bordet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-03-14 07:11
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-03-14 08:14
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-03-14 08:25

Citat
Klaudi - der skal leges lidt rigeligt Ole Opfinder med den løsning - lister ned på siden - og sikke ophængning. Har ikke råd til nogen får arbejds-skader. Flere input modtages gerne.
;)

Klaudi har fat i den rigtige ende med de lægter som skinnen påmonteres på den ene side, det er blot at kigge ind i byggemarkedet og ose i deres listeafdeling........der skal så skrues 3-5 skruer igennem hver som går 3/4 op i bordpladen.
Husk at købe skuffeløb med "fuldt udtræk", de billigste kan man kun trække ud så det kniber med at få fat i den inderste mappe, alt efter hvor dyb kassetten er.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 19-03-14 10:13

Citat
Vi skal bruge dem til at have en side for hver med patientfølsomme data=labels hængende i et medicin rum - så det handler ikke om gammeldagshed, men patientsikkerhed.

Det er da gammeldags ikke at have den slags oplysninger digitalt og dermed aflæse på en skærm

/Janus